Siirry suoraan sisältöön

Projektityö (3 op)

Toteutuksen tunnus: BC00DK39-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

09.01.2024 - 12.01.2024

Ajoitus

05.02.2024 - 12.04.2024

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus (op)

2 op

Yksikkö

SeAMK Sosionomi ja geronomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Kampustalo

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

12 - 40

Tutkinto-ohjelma

  • Sosionomi (AMK)
  • Geronomi (AMK)

Opettaja

  • Asta Niinimäki

Opiskelijaryhmät

  • MSOS24K
    Sosionomi (AMK), Monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosionomin tehtäväkentillä.
Opiskelija osaa tunnistaa projektityön yhdeksi sosiaalityön ja sosiaaliohjauksen työvälineeksi.
Opiskelija osaa nimetä sosiaali- ja terveysalan projektitoiminnan luonteenomaisia piirteitä.
Opiskelija osaa kuvata projektityön prosessia ja nimetä eri vaiheisiin sisältyvät ydintehtävät.
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä onnistuneen projektin edellytyksiä.

Sisältö

- Projektitoiminnan käsitteet ja toimintatavat
- Projektiorganisaatio ja sidosryhmät
- Projektin vaiheet ja prosessi
- Projektien rahoituslähteet
- Projektiviestintä
- Projektin johtaminen

Oppimateriaalit

Kymäläinen, H-R., Lakkala, M., Carver, E. & Kamppari, K.(2016).Opas projektityöskentelyyn. Helsingin yliopisto. Tieteestä toimintaa -verkoston julkaisu. Opas_projektityöskentelyyn 2016.pdf (helsinki.fi)
Lisäksi opettajan luentomateriaali.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutuu pääosin itsenäisenä opiskeluna ja pienryhmätyöskentelynä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Teoriaosuuden tentti 8.3.2024, pienryhmätehtävän palautus ja esitykset 12.4.2024

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

78h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa määritellä projektien roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla. Opiskelija osaa määritellä projektin keskeisimmät käsitteet ja toimintatavat. Opiskelija osaa kuvata projektin vaiheet ja prosessin. Hän tietää keskeisimmät sosiaali- ja terveysalan projektien rahoituslähteet. Opiskelija osaa nimetä keskeiset projektiviestinnän ja johtamisen elementit

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa kuvailla monipuolisesti projektin käsitteitä, toimintaa, projektin vaiheita ja prosesseja. Opiskelija tunnistaa ja kuvailee projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla moninäkökulmaisesti projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa avata kattavasti projektin käsitteitä. Opiskelija osaa tarkastella analyyttisesti projektin toimintaa, sen vaiheita ja prosesseja. Opiskelija osaa analysoida projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi muodostuu teoriaosuuden tentistä (50%) ja pienryhmätehtävästä (50%).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa määritellä projektien roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla. Opiskelija osaa määritellä projektin keskeisimmät käsitteet ja toimintatavat. Opiskelija osaa kuvata projektin vaiheet ja prosessin. Hän tietää keskeisimmät sosiaali- ja terveysalan projektien rahoituslähteet. Opiskelija osaa nimetä keskeiset projektiviestinnän ja johtamisen elementit.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa kuvailla monipuolisesti projektin käsitteitä, toimintaa, projektin vaiheita ja prosesseja. Opiskelija tunnistaa ja kuvailee projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla moninäkökulmaisesti projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa avata kattavasti projektin käsitteitä. Opiskelija osaa tarkastella analyyttisesti projektin toimintaa, sen vaiheita ja prosesseja. Opiskelija osaa analysoida projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä.