Siirry suoraan sisältöön

Kirjastoalan markkinointiviestintä (4 op)

Toteutuksen tunnus: KD18BPAM03-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 04.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 15.10.2023

Laajuus

4 op

Yksikkö

SeAMK Kirjasto- ja tietopalvelu

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala

Opettaja

  • Miia Koski

Opiskelijaryhmät

  • KITI20
    Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja tunnistaa integroidun markkinointiviestinnän merkityksen kirjastojen toiminnassa. Opiskelija osaa suunnitella ja arvioida tavoitteellista markkinointiviestintää sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa laatia integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella ja kehittää kirjastojen markkinointiviestinnän toimenpiteitä kirjaston strategisten tavoitteiden mukaisesti. Opiskelija tuntee markkinointiviestintään liittyvän keskeisen lainsäädännön ja osaa huomioida sen markkinointiviestinnän suunnittelussa.

Sisältö

- markkinointiviestinnän tavoitteet ja suunnittelu
- integroitu markkinointiviestintä ja markkinointiviestinnän keinot
- markkinointiviestinnän toteuttaminen ja arviointi
- markkinointiviestintään liittyvät keskeiset säännöt ja säädökset

Oppimateriaalit

Luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös laatia pienimuotoisen markkinointiviestintäsuunnitelman ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös laatia pienimuotoisen markkinointiviestintäsuunnitelman kirjastolle ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä kirjastossa. Hän osaa myös erinomaisesti laatia pienimuotoisen markkinointiviestintäsuunnitelman kirjastolle ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.