Siirry suoraan sisältöön

eSport - Elektronisen urheilun liiketoiminnan perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DM45-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 25.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.09.2023 - 31.10.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Kimmo Kulmala
Ryhmät
VVO
VVO-ryhmä Peppiä varten
Opintojakso
LT00DM45

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää elektronisen urheilun liiketoiminnan keskeiset toimijat, liiketoimintamallit ja sen johtamisen erityispiirteet. Opiskelija oppii alan historiaa, sidosryhmät ja liiketoimintaekosysteemin lainalaisuudet. Opiskelija ymmärtää elektronisen urheilun liiketoimintamahdollisuuksia ja kasvua sekä tämän hetken tilanteen. Opiskelija tutustuu elektronisen urheilun toimintamalleihin ja niiden eroihin perinteisten urheilulajien mallien kanssa. Opiskelija kehittää taitojaan arvioida ja analysoida elektronisen urheilun liiketoimintamahdollisuuksia ja niiden riskejä. Opiskelija ymmärtää erilaisia elektronisen urheilun sisältömuotoja, kuten kilpailut, striimaaminen ja sosiaalisen median käyttö.

Sisältö

- Elektronisen urheilun liiketoiminnan historia ja kehitys
- Elektronisen urheilun liiketoimintamallit ja niiden erot perinteisten urheilulajien mallien kanssa
- Elektronisen urheilun kilpailujärjestelmät ja turnaukset
- Elektronisen urheilun striimaaminen ja fanikulttuuri
- Elektronisen urheilun johtaminen

Oppimateriaalit

Opettajan ilmoittama verkkomateriaali

Opetusmenetelmät

Luennot, tehtävät, raportti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 24h
Itsenäinen työskentely 57h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen luennoille ja keskusteluille. Tehtävien ja harjoitusten suorittaminen. Elektroniseen urheiluun liittyvän tiedon hallinta. Osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen luennoille ja keskusteluille. Tehtävien ja harjoitusten suorittaminen laadukkaasti. Elektroniseen urheiluun liittyvän tiedon hyvä hallinta ja soveltaminen. Hyvien ryhmätyöskentelyn ja yhteistyön taitojen osoittaminen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Oman osaamisen jakaminen luennoilla ja keskusteluissa. Tehtävien ja harjoitusten suorittaminen laadukkaasti ja innovatiivisesti. Elektroniseen urheiluun liittyvän tiedon erinomainen hallinta ja soveltaminen. Erinomaisten ryhmätyöskentelyn ja yhteistyön taitojen osoittaminen.

Siirry alkuun