Buustia tuotteelle messumarkkinoinnilla (4 op)
Toteutuksen tunnus: CA00CX33-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 17.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 26.05.2024
Laajuus
4 op
Yksikkö
VANHENNETTU SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
- Paula Juurakko
Opiskelijaryhmät
-
MRESTO22Restonomi (AMK), monimuotototeutus
-
RESTO21Restonomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa käytännössä toteuttaa markkinoinnin kolmivaiheisen kokonaisuuden: suunnittelun, toteutuksen ja seurannan. Suunnittelussa ja toteutuksessa opiskelija ymmärtää messuosaston esteettisyyden ja eettisen toiminnan kannattavan markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija tietää messutoiminnan toimintaperiaatteet ja osaa hyödyntää tapahtumaa osana tuotteen tai palvelun markkinointia. Hän osaa toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa ja osaa hyödyntää saamaansa palautetta yrityksen toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja yrittäjämäisesti.
Sisältö
Messuosaston suunnittelu
Messuosaston toteutus
Toiminta messuosastolla
Messujen jälkimarkkinointi
Oppimateriaalit
Huges, P. 2015. Exhibition Design
Jansson,M. 2007. Messuguru; messumarkkinoijan ideakirja
Keinonen,S. ; Keinonen. T. & Koponen, P. 2001. Menesty messuilla: yrityksen opas.
Lorenc, J.; Skolnick, L. & Berger, C. 2007. What is exhibition design?
Rämö, S. 2019. viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa.
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitustyöt / käytännön suunnittelu ja toteutus, tehtävällä mahdollinen toimeksiantaja.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla mahdollisesti yrityksen toimeksianto
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso on mahdollista opinnollistaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
4 op - 108 tuntia.
Teorian osuus n. 10 tuntia.
Muut kontaktitunnit sovitaan opintojaksokohtaisesti
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa laaditun markkinointiviestintästrategiaan perustuvan messuprojektin, joka tunnistaa myyntiä edistäviä, visuaalisia sekä toiminnallisesti ja taloudellisesti onnistuneen messuprojektin pääpiirteitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa laaditun markkinointiviestintästrategiaan perustuvan messuprojektin, joka on myyntiä edistävä, visuaalinen sekä toiminnallisesti, taloudellisesti ja vastuullisesti onnistunut tapahtuma.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida yrityksen markkinointiviestintästrategian mukaisen messuprojektin, joka on pitkällä aikavälillä myyntiä edistävä, visuaalinen sekä toiminnallisesti, taloudellisesti ja vastuullisesti onnistunut tapahtuma, jossa yrittäjämäinen ote näkyy koko projektin ajan.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen, harjoitustyö, toteutus, raportti.
Esitietovaatimukset
Viestintätaidot, Työelämän viestintä, Projektitoiminnan perusteet
Lisätiedot
T&K osuus 2 op