Siirry suoraan sisältöön

Buustia tuotteelle messumarkkinoinnilla (4 op)

Toteutuksen tunnus: CA00CX33-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 17.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.01.2024 - 26.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettajat
Paula Juurakko
Ryhmät
MRESTO22
Restonomi (AMK), monimuotototeutus
Opintojakso
CA00CX33

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa käytännössä toteuttaa markkinoinnin kolmivaiheisen kokonaisuuden: suunnittelun, toteutuksen ja seurannan. Suunnittelussa ja toteutuksessa opiskelija ymmärtää messuosaston esteettisyyden ja eettisen toiminnan kannattavan markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija tietää messutoiminnan toimintaperiaatteet ja osaa hyödyntää tapahtumaa osana tuotteen tai palvelun markkinointia. Hän osaa toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa ja osaa hyödyntää saamaansa palautetta yrityksen toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja yrittäjämäisesti.

Sisältö

Messuosaston suunnittelu
Messuosaston toteutus
Toiminta messuosastolla
Messujen jälkimarkkinointi

Oppimateriaalit

Huges, P. 2015. Exhibition Design
Jansson,M. 2007. Messuguru; messumarkkinoijan ideakirja
Keinonen,S. ; Keinonen. T. & Koponen, P. 2001. Menesty messuilla: yrityksen opas.
Lorenc, J.; Skolnick, L. & Berger, C. 2007. What is exhibition design?
Rämö, S. 2019. viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa.

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitustyöt / käytännön suunnittelu ja toteutus, tehtävällä mahdollinen toimeksiantaja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla mahdollisesti yrityksen toimeksianto

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on mahdollista opinnollistaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

4 op - 108 tuntia.
Teorian osuus n. 10 tuntia.
Muut kontaktitunnit sovitaan opintojaksokohtaisesti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa laaditun markkinointiviestintästrategiaan perustuvan messuprojektin, joka tunnistaa myyntiä edistäviä, visuaalisia sekä toiminnallisesti ja taloudellisesti onnistuneen messuprojektin pääpiirteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa laaditun markkinointiviestintästrategiaan perustuvan messuprojektin, joka on myyntiä edistävä, visuaalinen sekä toiminnallisesti, taloudellisesti ja vastuullisesti onnistunut tapahtuma.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida yrityksen markkinointiviestintästrategian mukaisen messuprojektin, joka on pitkällä aikavälillä myyntiä edistävä, visuaalinen sekä toiminnallisesti, taloudellisesti ja vastuullisesti onnistunut tapahtuma, jossa yrittäjämäinen ote näkyy koko projektin ajan.

Esitietovaatimukset

Viestintätaidot, Työelämän viestintä, Projektitoiminnan perusteet

Siirry alkuun