Organisaatiokäyttäytyminen (2 op)
Toteutuksen tunnus: CA00DA63-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
13.11.2023 - 17.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
08.01.2024 - 30.04.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Tavoitteet
Opiskelija tuntee organisaation perusrakenteet ja niiden merkityksen organisaation toimintaan. Hän tuntee organisaatiokäyttäytymisen eri näkökulmat ja osaa soveltaa niitä työyhteisössä. Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy tunnistamaan ja arvioimaan omia ja työyhteisön jäsenten vahvuuksia ja kehityskohteita. Hän osaa johtaa omaa ja työyhteisön toimintaa ja kykenee ottamaan vastuuta ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta.
Sisältö
Yksilöt ja ryhmät organisaatiossa
Tunteet ja tunneäly
Työmotivaatio
Stressi, työuupumus
Organisaation psykologinen pääoma
Oppimateriaalit
Dunderfelt, T. Tunnista temperamentit. Väriä elämään ja itsetuntemukseen. 2010. PS-kustannus.
Lämsä, A-K. & Hautala, T. 2005. Organisaatiokäyttäytymisen perusteet. Edita. E-kirja.
Rauhala, I., Leppänen, M. & Heikkilä, A. 2013. Pääasia –Organisaation psykologinen pääoma. Helsinki.
Opetusmenetelmät
Toteutus verkossa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 op - 54 h.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tietää organisaatiokäyttäytymisen eri näkökulmat ja osaa toimia monikulttuurisen työyhteisön jäsenenä. Hän tunnistaa omat ja työyhteisön jäsenten erilaisuudet, vahvuudet ja kehityskohteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää organisaatiokäyttäytymisen eri näkökulmat ja osaa toimia monikulttuurisen työyhteisön jäsenenä yhteisön hyvinvointia ylläpitäen. Hän tunnistaa omat ja työyhteisön jäsenten erilaisuudet, vahvuudet ja kehityskohteet ja osaa ottaa ne huomioon työyhteisössä toimiessaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa ottaa huomioon organisaatiokäyttäytymisen eri näkökulmat ja osaa toimia monikulttuurisen työyhteisön jäsenenä edistäen yhteisön hyvinvointia. Hän tunnistaa omat ja työyhteisön jäsenten erilaisuudet, vahvuudet ja kehityskohteet ja osaa ottaa ne huomioon työyhteisön johtamisessa ja toiminnan kehittämisessä.
Esitietovaatimukset
Asiakkaan kohtaaminen
Matkailu- ja elämyspalvelut
Ruokapalvelujen tuottaminen
Harjoittelu