Packaging Technology (3 op)
Toteutuksen tunnus: 8B00DA97-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 01.03.2024
Ajoitus
01.03.2024 - 28.04.2024
Laajuus
3 op
T&K-osuus
1 op
Yksikkö
VANHENNETTU SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Englanti
Tutkinto-ohjelma
- Bachelor of Engineering, Agri-food Engineering
Opettaja
- Matti-Pekka Pasto
Opiskelijaryhmät
-
AFE22Bachelor of Engineering, Agri-Food Engineering , full time studies
Tavoitteet
The student has presented actively the given assignments in the course. The student is familiar with the concepts and methods of topics and is able to apply them to different types of problems. The student is able to combine the accumulated knowledge and skills with previous experiences in the subject.
Sisältö
Significance of packing
Packaging materials and methods
Selection of packaging materials and methods
Feeding and dosing equipment
Conveyors
Labeling
Packaging and the environment
Oppimateriaalit
Opettajan materiaalit.
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja tehtävät.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti kurssin mukaisena ajankohtana ja uusinta oppilaitoksen käytännön mukaan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä: 81 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 30 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 51 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The student understands the basic concepts in food packaging, materials, equipment and methods, and is able to apply them to the usual problems.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The student has a good understanding in food packaging with the basic concepts, materials, equipment and methods, and is able to apply them to different types of problems. The student is able to combine their knowledge with previous experiences in the subject.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The student has an excellent understanding in food packaging concepts, materials, equipment and methods, and is able to apply them to a variety of different types of questions and problems. The student has demonstrated the ability to create new meanings and to show innovation in applying what he has learned.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tentti, sekä harjoitus/laboratoriotyöt ja niiden raportointi.