Siirry suoraan sisältöön

Packaging Technology (3 op)

Toteutuksen tunnus: 8B00DA97-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.11.2023 - 01.03.2024

Ajoitus

01.03.2024 - 28.04.2024

Laajuus

3 op

T&K-osuus

1 op

Yksikkö

VANHENNETTU SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Englanti

Tutkinto-ohjelma

  • Bachelor of Engineering, Agri-food Engineering

Opettaja

  • Matti-Pekka Pasto

Opiskelijaryhmät

  • AFE22
    Bachelor of Engineering, Agri-Food Engineering , full time studies

Tavoitteet

The student has presented actively the given assignments in the course. The student is familiar with the concepts and methods of topics and is able to apply them to different types of problems. The student is able to combine the accumulated knowledge and skills with previous experiences in the subject.

Sisältö

Significance of packing
Packaging materials and methods
Selection of packaging materials and methods
Feeding and dosing equipment
Conveyors
Labeling
Packaging and the environment

Oppimateriaalit

Opettajan materiaalit.

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja tehtävät.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti kurssin mukaisena ajankohtana ja uusinta oppilaitoksen käytännön mukaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä: 81 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 30 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 51 h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The student understands the basic concepts in food packaging, materials, equipment and methods, and is able to apply them to the usual problems.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

The student has a good understanding in food packaging with the basic concepts, materials, equipment and methods, and is able to apply them to different types of problems. The student is able to combine their knowledge with previous experiences in the subject.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student has an excellent understanding in food packaging concepts, materials, equipment and methods, and is able to apply them to a variety of different types of questions and problems. The student has demonstrated the ability to create new meanings and to show innovation in applying what he has learned.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti, sekä harjoitus/laboratoriotyöt ja niiden raportointi.