Palveluprosessien laadun kehittäminen (4 op)
Toteutuksen tunnus: CA00DB76-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
13.11.2023 - 17.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
11.03.2024 - 14.04.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
- Opettajat
- Kirta Nieminen
- Ryhmät
-
RESTO22Restonomi (AMK)
-
MRESTO23Restonomi (AMK), monimuotototeutus
- Opintojakso
- CA00DB76
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja osaa vastata palvelu- ja tuotantoprosessien laadusta ja kannattavuudesta. Opiskelija osaa hyödyntää eri menetelmiä prosessisuunnittelussa. Opiskelija osaa johtaa, vertailla ja kehittää tuotteiden ja palveluiden kustannustehokasta ja kestävää hankintaprosessia.
Sisältö
Prosessisuunnittelu
Laadunhallinta ja -varmistus, laatujärjestelmät
Kestävät hankinta-, palvelu- ja tuotantoprosessit
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja oppimistehtävä 4 op
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opinnollistaminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työmäärä yhteensä108 h, josta itsenäistä opiskelua 97 h ja hybridiopetusta 21 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa tunnistaa organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija tiedostaa asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja osaa tulkita palvelu- ja tuotantoprosessien laatua ja kannattavuutta. Opiskelija tunnistaa prosessisuunnittelussa käytettävät menetelmät. Opiskelija tiedostaa kuinka tuotteiden ja palveluiden kustannustehokasta ja kestävää hankintaprosessia hallitaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tunnistaa ja kuvata organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun ja osaa arvioida palvelu- ja tuotantoprosessien laatua ja kannattavuutta. Opiskelija osaa hyödyntää eri menetelmiä prosessisuunnittelussa. Opiskelija osaa hallita tuotteiden ja palveluiden kustannustehokasta ja kestävää hankintaprosessia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja osaa vastata palvelu- ja tuotantoprosessien laadusta ja kannattavuudesta. Opiskelija osaa hyödyntää eri menetelmiä laaja-alaisesti prosessisuunnittelussa. Opiskelija osaa johtaa, vertailla ja kehittää tuotteiden ja palveluiden kustannustehokasta ja kestävää hankintaprosessia.
Esitietovaatimukset
Elintarvikkeet ravitsemuksessa tai Elintarvikkeet ja ravitsemus
Elintarviketurvallisuus ja mikrobiologia
Ruokapalvelujen laadun kehittäminen