Siirry suoraan sisältöön

Asiakkaan kohtaaminen (2 op)

Toteutuksen tunnus: CA00CX01-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 06.09.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 31.10.2023

Laajuus

2 op

Yksikkö

SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut

Opettaja

  • Paula Juurakko

Ajoitusryhmät

  • Pienryhmä 1 (Koko: 15. Avoin AMK: 0.)
  • Pienryhmä 2 (Koko: 15. Avoin AMK: 0.)

Opiskelijaryhmät

  • RESTO23
    Restonomi (AMK), Päivätoteutus
  • MRESTO23
    Restonomi (AMK), monimuotototeutus

Koulutusryhmat

  • Pienryhmä 1
  • Pienryhmä 2

Tavoitteet

Opiskelija tietää palvelun ja palvelujen tuottamisen erityispiirteet. Opiskelija tunnistaa asiakkaan odotukset ja osaa valita toimintavan palvelutilanteen edellyttämällä tavalla. Opiskelija osaa soveltaa työelämässä ja asiakaspalvelussa tarvittavia käytöstapoja ja tapakulttuuria ja osaa toimia monikulttuurisessa toimintaympäristössä. Opiskelija hallitsee tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot.

Sisältö

- asiakaspalvelun perusteet
- käytös- ja tapakulttuuri
- tarjoilujärjestelmät
- alkoholianniskelun perusteet
- anniskelupassin suorittaminen

Oppimateriaalit

Hemmi, M., Häkkinen, U. & Lahdenkauppi, M. Avec - Asiakaspalvelua ravintolassa. Helsinki: WSOY. Uusin painos.
Määttälä, S., Nuutila, J. & Saranpää, T. 2008. Juhlapalvelu - Suunnittela ja toteuta. Helsinki: WSOY.

Opetusmenetelmät

-Luennot ja harjoitukset
-Verkossa tapahtuva työskentely
-Ryhmätyö Mystery Chopping

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 op - 54 tuntia.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä palvelujen tuottamiseen sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyvät erityispiirteet. Opiskelija tietää työelämään ja asiakaspalvelun tapakulttuuriin liittyviä asioita. Opiskelija tiedostaa oman roolinsa monikulttuurisen toimintaympäristön palveluntuottajana sekä tunnistaa omat asiakaspalveluvalmiudet. Opiskelija osaa tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa luokitella palvelujen tuottamiseen sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyviä erityispiirteitä ja osaa toteuttaa niitä toiminnassaan. Opiskelija osaa ottaa huomioon työssään työelämän ja asiakaspalvelun tapakulttuurin. Hän tiedostaa oman roolinsa monikulttuurisen toimintaympäristön palveluntuottajana sekä tunnistaa omat asiakaspalveluvalmiudet ja pystyy vaikuttamaan omaan toimintaansa mainituissa tehtävissä. Opiskelija osaa tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa luokitella palvelujen tuottamiseen sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyviä erityispiirteitä ja osaa soveltaa niitä toiminnassaan. Opiskelija tiedostaa ja ottaa hyvin huomioon työssään työelämän ja asiakaspalvelun tapakulttuurin. Hän sisäistää vastuullisen roolinsa monikulttuurisen toimintaympäristön palveluntuottajana sekä tunnistaa omat asiakaspalveluvalmiudet ja pystyy vaikuttamaan omaan toimintaansa mainituissa tehtävissä. Opiskelija osaa tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot kiitettävästi.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen, harjoitustyöt, käytännön harjoitus