Yrityksen viestintä (3 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CL74-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 28.08.2023
Ajoitus
01.09.2023 - 01.12.2023
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettaja
- Saija Råtts
Opiskelijaryhmät
-
MPK22Tradenomi (AMK), monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen viestinnän suunnittelun työkalut ja soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija osaa analysoida yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Opiskelija osaa monipuolisesti kehittää yrityksen viestintää eri kanavat huomioiden.
Sisältö
- Viestinnän suunnittelu; suunnitelmat ja strategiat
- Kriisi- ja muutosviestintä
- Työyhteisöviestinnän digitaaliset kanavat
Oppimateriaalit
Juholin, E. 2022. Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. Helsinki: Management Institute of Finland MIF Oy.
- Luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus. Sisältää aikaan sidottua verkossa toteutettavaa opetusta.
Itsenäinen- ja ryhmätyöskentely, flipattu kurssi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op. opintojakso vastaa noin reilua 80 opiskelijan työtuntia.
Opintojakso toteutetaan verkko-opetuksena. Osallistuminen opetukseen sekä materiaaleihin tutustuminen vie noin 20 tuntia opiskelijan aikaa.
Ryhmä- sekä yksilötehtävät noin 35 h
Itsenäinen opiskelu ja kirjallisuuden hankinta ja perehtyminen noin 25 h
Lisätietoja opiskelijoille
Verkko-opintojakso, joka sisältää aikaan sidottua verkko-opetusta.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä yrityksen viestinnän suunnittelun työkaluista, ja jossain määrin soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija osaa tyydyttävällä tasolla analysoida yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Yrityksen viestinnän kehittäminen toteutuu jossain määrin tai puutteellisesti. Opiskelijan osallistuminen on melko vähäistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen viestinnän suunnittelun työkalut ja soveltaa niitä käytännössä esimerkiksi viestintäsuunnitelman muodossa. Opiskelija osaa analysoida hyvin yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen viestintää ja huomioida myös eri kanavat suunnittelussa. Opiskelija osallistuu pääsääntöisesti aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen viestinnän suunnittelun työkalut ja soveltaa niitä laaja-alaisesti käytännössä erilaisia teorioita hyödyntäen. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen viestintää ja huomioi eri kanavat suunnittelussa. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilö- ja ja ryhmätehtävät