Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä (6 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DB54-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 21.02.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.04.2024 - 26.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
6 op
Lähiosuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Terhi Anttila
Saija Råtts
Ryhmät
LITA22B
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opintojakso
LT00DB54

Arviointiasteikko

1-5

Sisällön jaksotus

-Luennot
-Yksilötyö
-Ryhmätyö

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja tunnistaa markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen liiketoiminnassa. Opiskelija osaa suunnitella ja arvioida tavoitteellista markkinointiviestintää sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa laatia markkinointiviestinnän suunnitelman. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointiviestinnän toimenpiteitä yrityksen strategisten tavoitteiden mukaisesti.

Sisältö

- Markkinointiviestinnän digitaaliset ja perinteiset keinot
- Markkinointiviestinnän suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi
- Markkinointiviestinnän tavoitteet ja mittarit

Oppimateriaalit

-Komulainen, M. 2023. Menesty digimarkkinoinnilla 2.0. 3. uudistettu painos. Kauppakamari.
-Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H. & Mero, J. ( 2022). Digimarkkinointi. Alma Talent.
-Halonen (2019). Vaikuttajamarkkinointi. Alma Talent.
-Rummukainen, M., Hakola, I. & Hiila, I. (2019). Sisältömarkkinoinnin työkalut. Helsinki. Alma Talent.
-Komulainen (2018). Menesty digimarkkinoilla. [Verkkokirja]. Helsinki: Helsingin seudun kauppakamari
-Siniaalto, M. (2014). Sosiaalisen median menestysreseptit. Helsinki: Helsingin Seudun Kauppakamari. Helsingin Kamari Oy & Marika Siniaalto.
-Kananen, J. (2013). Digimarkkinointi ja sosiaalinen media liiketoiminnassa. Miten yritykset voivat saavuttaa tuloksia digimarkkinoinnilla ja sosiaalisella medialla?. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
-Fill, Chris. (2006). Marketing communications : engagements, strategies and practice. Prentice Hall.
-Vuokko, Pirjo. (2003). Markkinointiviestintä merkitys, vaikutus ja keinot. Erityisesti markkinointiviestinnän suunnittelua koskeva luku.
-Luentokalvot ja muu Moodlessa oleva materiaali

Opetusmenetelmät

-Luennot
-Ryhmätyö
-Itsenäinen työskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä 160 h
- luennot sekä yksilö- ja ryhmätöiden purku noin 40 h
- ryhmätyöskentely noin 60 h
- itsenäistä opiskelua ja materiaaleihin perehtymistä noin 60 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa suunnitella, arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa konkreettisesti suunnitella sekä monipuolisesti arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa

Siirry alkuun