Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä (6 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DB54-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.11.2023 - 21.02.2024

Ajoitus

08.04.2024 - 26.05.2024

Laajuus

6 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Liiketalous

Opettaja

  • Terhi Anttila
  • Saija Råtts

Opiskelijaryhmät

  • LITA22B
    Tradenomi (AMK), Liiketalous

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja tunnistaa markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen liiketoiminnassa. Opiskelija osaa suunnitella ja arvioida tavoitteellista markkinointiviestintää sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa laatia markkinointiviestinnän suunnitelman. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointiviestinnän toimenpiteitä yrityksen strategisten tavoitteiden mukaisesti.

Sisältö

- Markkinointiviestinnän digitaaliset ja perinteiset keinot
- Markkinointiviestinnän suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi
- Markkinointiviestinnän tavoitteet ja mittarit

Oppimateriaalit

-Komulainen, M. 2023. Menesty digimarkkinoinnilla 2.0. 3. uudistettu painos. Kauppakamari.
-Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H. & Mero, J. ( 2022). Digimarkkinointi. Alma Talent.
-Halonen (2019). Vaikuttajamarkkinointi. Alma Talent.
-Rummukainen, M., Hakola, I. & Hiila, I. (2019). Sisältömarkkinoinnin työkalut. Helsinki. Alma Talent.
-Komulainen (2018). Menesty digimarkkinoilla. [Verkkokirja]. Helsinki: Helsingin seudun kauppakamari
-Siniaalto, M. (2014). Sosiaalisen median menestysreseptit. Helsinki: Helsingin Seudun Kauppakamari. Helsingin Kamari Oy & Marika Siniaalto.
-Kananen, J. (2013). Digimarkkinointi ja sosiaalinen media liiketoiminnassa. Miten yritykset voivat saavuttaa tuloksia digimarkkinoinnilla ja sosiaalisella medialla?. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
-Fill, Chris. (2006). Marketing communications : engagements, strategies and practice. Prentice Hall.
-Vuokko, Pirjo. (2003). Markkinointiviestintä merkitys, vaikutus ja keinot. Erityisesti markkinointiviestinnän suunnittelua koskeva luku.
-Luentokalvot ja muu Moodlessa oleva materiaali

Opetusmenetelmät

-Luennot
-Ryhmätyö
-Itsenäinen työskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä 160 h
- luennot sekä yksilö- ja ryhmätöiden purku noin 40 h
- ryhmätyöskentely noin 60 h
- itsenäistä opiskelua ja materiaaleihin perehtymistä noin 60 h

Sisällön jaksotus

-Luennot
-Yksilötyö
-Ryhmätyö

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa suunnitella, arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa konkreettisesti suunnitella sekä monipuolisesti arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätyö 50 %
Yksilötyö 50 %

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa