Markkinointiviestinnän johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KD00CD33-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 31.10.2022
Ajoitus
15.08.2022 - 30.11.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Yksikkö
SeAMK Master School
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Restonomi (ylempi AMK), Ruokaketjun kehittäminen
Opettaja
- Sanna Joensuu-Salo
Opiskelijaryhmät
-
YRKK22RRestonomi (ylempi AMK), Ruokaketjun kehittäminen
-
LIPA22SLiiketoiminnan ja palveluiden kehittäminen
Tavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella, arvioida ja johtaa tavoitteellista, integroitua markkinointiviestintää sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa huomioida asiakassuhteen vaiheet markkinointiviestinnän eri keinojen käytössä sekä hyödyntää digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksia. Opiskelija hallitsee markkinointiviestinnän mittausmenetelmät ja osaa hyödyntää niitä markkinointiviestinnän analysoimisessa ja kehittämisessä yrityksen strategian mukaisesti.
Sisältö
Markkinointiviestinnän tavoitteet ja suunnittelu
Integroitu markkinointiviestintä
Markkinointiviestinnän toteuttaminen, mittaus ja arviointi
Digitaalinen markkinointiviestintä
Mainostoimistojen ja muiden alihankkijoiden rooli
Markkinointiviestinnän johtaminen
Oppimateriaalit
Artikkelipaketti (Moodlessa):
Eng, T-Y. & Spickett-Jones, G. (2020). Marketing Communications for the SME. In S. Nwankwo & A. Gbadamosi (Eds). Entrepreneurship Marketing : Principles and Practice of SME Marketing, pp. 162-173.
Azemin, Y., Ozuem, W., Wiid, R. & Hobson, A. (2022). Luxury fashion brand customers’ perceptions of mobile marketing: Evidence of multiple communications and marketing channels. Journal of Retailing and Consumer Services 66 (2022), 102944.
Seric, M., Ozretic-Dosen, D., Skare, V. (2020). How can perceived consistency in marketing communications influence customere brand relationship outcomes? European Management Journal 28, 335-343.
Hänninen, N. & Karjaluoto, H. (2017). The effect of marketing communication on business
relationship loyalty. Marketing Intelligence & Planning 35(4), 458-472.
Lisäkirjallisuutta:
Clow, K. & Baack, D. (2022). Integrated advertising, promotion, and marketing communications, 9th Ed, Pearson Education Limited.
Vahtola, M. (2020). Intohimona brändit : kolme vuosikymmentä brändien parissa, Docendo.
Opetusmenetelmät
Virtuaalitoteutus Moodlessa, kehittämistehtävä yritykselle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
135 h (luennot verkossa, keskustelutehtävät, kehittämistyö yritykselle)
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
.Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen ja markkinointiviestinnän johtamisen osana yrityksen strategiaa. Hän osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä arvioida omaa kykyään johtaa markkinointiviestintää.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen ja markkinointiviestinnän johtamisen osana yrityksen strategiaa. Hän osaa hyvällä tasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä arvioida omaa kykyään johtaa markkinointiviestintää
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät erinomaisesti ja on osallistunut rakentavasti ja aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää erinomaisesti integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen ja markkinointiviestinnän johtamisen osana yrityksen strategiaa. Hän osaa erinomaisella tasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä arvioida omaa kykyään johtaa markkinointiviestintää.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
1-5 (arviointi kehittämistehtävän perusteella, keskustelutehtävät hyväksytty/hylätty)