Sosiaali- ja terveysalan ohjeet, arvot ja asiakaslähtöisyys (5 op)
Toteutuksen tunnus: BG00CR90-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
08.09.2022 - 31.10.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
06.10.2022 - 31.05.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- SeAMK Master School
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sosiaali- ja terveysala ylempi AMK, Kehittäminen ja johtaminen
- Opettajat
- Kaija Loppela
- Katriina Kuhalampi
- Opintojakso
- BG00CR90
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
Kurssin käynnistyy syksyllä 2022 (6.10.2022) valtakunnallisen johtamisen ja kehittämisen yamk-verkoston toteuttamalla kansainvälisellä johtamisseminaarilla. Muu kontaktiopetus toteutuu keväällä 2023.
Tavoitteet
Opiskelija osaa reflektoida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ja kansainvälisiä ohjeita ja normeja. Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen.
Sisältö
Arvot ja asiakaslähtöisyys
Sosiaali- ja terveydenhuollon ajankohtaiset haasteet
Palvelu- ja väestörakenteen muutos
Oppimateriaalit
Ajankohtaiset tutkimukset ja muu ajankohtainen kirjallisuus, mikä ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Opetusmenetelmät
Luennot, opetuskeskustelut, tehtävät
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin laajuus on 5 op eli 135 tuntia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvailla sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia haasteita. Opiskelija osaa nimetä sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ohjeita ja normeja. Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa vertailla sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisiin haasteisiin vastaaminen vaikutuksia. Opiskelija osaa reflektoida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ja kansainvälisiä ohjeita ja normeja. Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen ja reflektoi toimintaansa niihin liittyen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisiin haasteisiin vastaamisen vaikutuksia. Opiskelija osaa kriittisesti reflektoida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ja kansainvälisiä ohjeita ja normeja.
Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen ja reflektoi toimintaansa kriittisesti niihin liittyen.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.