Siirry suoraan sisältöön

Sosiaali- ja terveysalan ohjeet, arvot ja asiakaslähtöisyys (5 op)

Toteutuksen tunnus: BG00CR90-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.09.2022 - 31.10.2022

Ajoitus

06.10.2022 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

2 op

T&K-osuus

2 op

Yksikkö

SeAMK Master School

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Kampustalo

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Sosiaali- ja terveysala ylempi AMK, Kehittäminen ja johtaminen

Opettaja

  • Kaija Loppela
  • Katriina Kuhalampi

Opiskelijaryhmät

  • YKEJO21
    Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, Kehittäminen ja johtaminen

Tavoitteet

Opiskelija osaa reflektoida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ja kansainvälisiä ohjeita ja normeja. Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen.

Sisältö

Arvot ja asiakaslähtöisyys
Sosiaali- ja terveydenhuollon ajankohtaiset haasteet
Palvelu- ja väestörakenteen muutos

Oppimateriaalit

Ajankohtaiset tutkimukset ja muu ajankohtainen kirjallisuus, mikä ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Opetusmenetelmät

Luennot, opetuskeskustelut, tehtävät

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin laajuus on 5 op eli 135 tuntia.

Sisällön jaksotus

Kurssin käynnistyy syksyllä 2022 (6.10.2022) valtakunnallisen johtamisen ja kehittämisen yamk-verkoston toteuttamalla kansainvälisellä johtamisseminaarilla. Muu kontaktiopetus toteutuu keväällä 2023.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa kuvailla sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia haasteita. Opiskelija osaa nimetä sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ohjeita ja normeja. Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa vertailla sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisiin haasteisiin vastaaminen vaikutuksia. Opiskelija osaa reflektoida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ja kansainvälisiä ohjeita ja normeja. Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen ja reflektoi toimintaansa niihin liittyen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisiin haasteisiin vastaamisen vaikutuksia. Opiskelija osaa kriittisesti reflektoida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ja kansainvälisiä ohjeita ja normeja.
Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen ja reflektoi toimintaansa kriittisesti niihin liittyen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Numeerinen arviointi asteikolla 1-5.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa kuvailla sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia haasteita. Opiskelija osaa nimetä sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ohjeita ja normeja. Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa vertailla sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisiin haasteisiin vastaamisen vaikutuksia. Opiskelija osaa reflektoida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ja kansainvälisiä ohjeita ja normeja. Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen ja reflektoi toimintaansa niihin liittyen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisiin haasteisiin vastaamisen vaikutuksia. Opiskelija osaa kriittisesti reflektoida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ja kansainvälisiä ohjeita ja normeja.
Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen ja reflektoi toimintaansa kriittisesti niihin liittyen.

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita.