Siirry suoraan sisältöön

Urheilumarkkinointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CW63-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.04.2022 - 12.10.2022

Ajoitus

17.11.2022 - 15.12.2022

Laajuus

3 op

T&K-osuus

2 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Liiketalous

Opettaja

  • Kimmo Kulmala

Opiskelijaryhmät

  • MLITA21
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
  • MLITA19
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
  • MLITA22
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, SeinäjokI
  • URJOH22S
    Urheilujohtaminen
  • VVO
    VVO-ryhmä Peppiä varten
  • MLITA20
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvailla urheiluseuran, tapahtumajärjestämisen ja markkinoinnin yhteydet. Opiskelija tunnistaa urheilun ja tapahtumajärjestämisen eri toimijat ja ymmärtää niiden merkityksen. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin merkityksen osana urheilumarkkinointia. Opiskelija osaa määritellä tapahtumamarkkinoinnin keskeiset osa-alueet ja palvelutapahtuman vaiheet. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.

Sisältö

- Urheilumarkkinoinnin erityispiirteet
- Tapahtuman markkinointi ja tapahtuma osana markkinointiviestintää
- Sponsorointi ja sidosryhmäsuhteet

Opetusmenetelmät

Luennot (hybridiopetus) ja kehittämistehtävä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot ja seminaarit 20h + itsenäinen työskentely 61h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut hyvin annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut erinomaisesti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.

Esitietovaatimukset

Urheiluliiketoiminta 5 op tai vastaava osaaminen

Lisätiedot

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.