Sosiaalinen media yritysviestinnässä (3 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CK94-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.04.2022 - 05.09.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 23.10.2022
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Saija Råtts
Opiskelijaryhmät
-
VVOVVO-ryhmä Peppiä varten
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä. Opiskelija osaa itsenäisesti tuottaa yritysviestinnän näkökulmasta sosiaaliseen mediaan soveltuvaa tekstiä ja hyödyntää sosiaalista mediaa yritysviestinnän viestintäkanavana.
Sisältö
- sosiaalisen median strategia ja suunnitelma
- sosiaalisen median kanavat ja niiden käyttötavat yritysviestinnässä
- Sosiaalisessa mediassa viestiminen ja tone of voice
Oppimateriaalit
Kortesuo, K. 2018. Sano se someksi. (1+2=3). Helsinki: Kauppakamari.
Luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä noin 80 h:
Verkkotehtäviä noin 35 h
Muut tehtävät noin 20 h
Materiaaleihin itsenäistä perehtymistä noin 25 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on kokonaan itsenäistä verkko-opiskelua. Ryhmäkoko max. 25.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osallistuu keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin. Opiskelija osaa tuoda esiin sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä mutta perehtyneisyys taustamateriaaleihin on vielä heikkoa tai satunnaista. Opiskelija tuo heikosti esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo erinomaisesti esiin kykynsä hyödyntää monipuolisesti sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen verkkokeskusteluihin sekä verkkotehtävät
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osallistuu keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin. Opiskelija osaa tuoda esiin sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä mutta perehtyneisyys taustamateriaaleihin on vielä heikkoa tai satunnaista. Opiskelija tuo heikosti esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo erinomaisesti esiin kykynsä hyödyntää monipuolisesti sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Lisätiedot
Opintojakso on virtuaalinen. Ryhmäkoko max. 25.