Siirry suoraan sisältöön

Maaseudun matkailun erityispiirteet ja mahdollisuudet (3op)

Toteutuksen tunnus: LTVAML102-1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.06.2015 - 01.11.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.11.2015 - 08.12.2015
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opintojakso
LTVAMA403

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella, rakentaa, kehittää ja johtaa brändejä. Opiskelija tunnistaa ja osaa soveltaa brändin rakentamisen ja kehittämisen keinoja. Opiskelija osaa toimia innovatiivisesti ja luovasti brändin rakentamiseen ja kehittämiseen liittyvissä tehtävissä.

Sisältö

-Brändin määrittely
-Brändin persoonallisuus, ydinlupaus ja arvot
-Tavaramerkki
-Brändien merkitys kuluttajille ja yrityksille
-Brändin rakentaminen
-Brändin rakentamisen esteet
-Brändin elinkaaren hallinta
-Brändin suorituskyvyn mittaus

Oppimateriaalit

Blinnikka (toim.) (2012). Maaseutumatkailu ? kestävyyslaji? Näkökulmia kestävään matkai-luun maaseudulla.
Jyllilä, S. & Kortesluoma, A. (2015). Maaseutumatkailun nykytila Etelä-Pohjanmaalla v. 2014.
Kortesluoma, 2013: Etelä-Pohjanmaan matkailustrategia vuosille 2013?2017
TEM matkailun toimialaraportit: Matkailu, Matkailun ohjelmapalvelut. Maaseutumatkailu (uusimmat)
Veijola, S. (toim.) (2013) Matkailututkimuksen lukukirja. Porvoo: Bookwell.
Vesterinen, 2007: Maaseutumatkailun puoli vuosisataa ? artikkeleita kehittämisen eri näkö-kulmista.
Muu kirjallisuus, raportit, tutkimukset ja julkaisut, monisteet, artikkelit (ilmoitetaan jakson alussa)

Opetusmenetelmät

Aloitusluento
Seinäjoki 10.11. klo 17:15?20:10
Kauhava 12.11. klo 16:15?19:10
Alavus 13.11. klo 17:15?20:10
Kurikka 14.11. klo 8:55?13:00
(valitse yksi) Ryhmät toteutuvat, mikäli osallistujia on riittävästi.

Loppuseminaari
Seinäjoki 8.12. klo 17:15?20:55 (tai vaihtoehtoisesti yritysvierailun yhteydessä, ilmoitetaan kurssin alussa)

Verkko-opiskelu: 30.10.?18.12.2015 (Moodle)
vierailevat luennoitsijat / tutustumiskäynnit matkailuyrityksissä

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

ei sisälly.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä 54 h, josta kontaktiopetusta 8 h ja itsenäistä työskentelyä 46 h.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot. Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa suunnitella ja rakentaa brändejä. Opiskelija tunnistaa brändin rakentamisen ja kehittämisen keinoja. Opiskelija osaa toimia brändin rakentamiseen ja kehittämiseen liittyvissä tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot hyvin ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella ja rakentaa brändejä. Opiskelija tunnistaa ja osaa soveltaa brändin rakentamisen ja kehittämisen keinoja. Opiskelija osaa toimia brändin rakentamiseen ja kehittämiseen liittyvissä tehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella, rakentaa, kehittää ja johtaa brändejä. Opiskelija tunnistaa ja osaa soveltaa brändin rakentamisen ja kehittämisen keinoja. Opiskelija osaa toimia innovatiivisesti ja luovasti brändin rakentamiseen ja kehittämiseen liittyvissä tehtävissä.

Lisätiedot

jenny.janhunen@seamk.fi

Siirry alkuun