Maaseudun matkailun erityispiirteet ja mahdollisuudet (3op)
Toteutuksen tunnus: LTVAML102-1
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.06.2015 - 01.11.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.11.2015 - 08.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opintojakso
- LTVAMA403
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella, rakentaa, kehittää ja johtaa brändejä. Opiskelija tunnistaa ja osaa soveltaa brändin rakentamisen ja kehittämisen keinoja. Opiskelija osaa toimia innovatiivisesti ja luovasti brändin rakentamiseen ja kehittämiseen liittyvissä tehtävissä.
Sisältö
-Brändin määrittely
-Brändin persoonallisuus, ydinlupaus ja arvot
-Tavaramerkki
-Brändien merkitys kuluttajille ja yrityksille
-Brändin rakentaminen
-Brändin rakentamisen esteet
-Brändin elinkaaren hallinta
-Brändin suorituskyvyn mittaus
Oppimateriaalit
Blinnikka (toim.) (2012). Maaseutumatkailu ? kestävyyslaji? Näkökulmia kestävään matkai-luun maaseudulla.
Jyllilä, S. & Kortesluoma, A. (2015). Maaseutumatkailun nykytila Etelä-Pohjanmaalla v. 2014.
Kortesluoma, 2013: Etelä-Pohjanmaan matkailustrategia vuosille 2013?2017
TEM matkailun toimialaraportit: Matkailu, Matkailun ohjelmapalvelut. Maaseutumatkailu (uusimmat)
Veijola, S. (toim.) (2013) Matkailututkimuksen lukukirja. Porvoo: Bookwell.
Vesterinen, 2007: Maaseutumatkailun puoli vuosisataa ? artikkeleita kehittämisen eri näkö-kulmista.
Muu kirjallisuus, raportit, tutkimukset ja julkaisut, monisteet, artikkelit (ilmoitetaan jakson alussa)
Opetusmenetelmät
Aloitusluento
Seinäjoki 10.11. klo 17:15?20:10
Kauhava 12.11. klo 16:15?19:10
Alavus 13.11. klo 17:15?20:10
Kurikka 14.11. klo 8:55?13:00
(valitse yksi) Ryhmät toteutuvat, mikäli osallistujia on riittävästi.
Loppuseminaari
Seinäjoki 8.12. klo 17:15?20:55 (tai vaihtoehtoisesti yritysvierailun yhteydessä, ilmoitetaan kurssin alussa)
Verkko-opiskelu: 30.10.?18.12.2015 (Moodle)
vierailevat luennoitsijat / tutustumiskäynnit matkailuyrityksissä
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
ei sisälly.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä 54 h, josta kontaktiopetusta 8 h ja itsenäistä työskentelyä 46 h.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot. Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa suunnitella ja rakentaa brändejä. Opiskelija tunnistaa brändin rakentamisen ja kehittämisen keinoja. Opiskelija osaa toimia brändin rakentamiseen ja kehittämiseen liittyvissä tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot hyvin ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella ja rakentaa brändejä. Opiskelija tunnistaa ja osaa soveltaa brändin rakentamisen ja kehittämisen keinoja. Opiskelija osaa toimia brändin rakentamiseen ja kehittämiseen liittyvissä tehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella, rakentaa, kehittää ja johtaa brändejä. Opiskelija tunnistaa ja osaa soveltaa brändin rakentamisen ja kehittämisen keinoja. Opiskelija osaa toimia innovatiivisesti ja luovasti brändin rakentamiseen ja kehittämiseen liittyvissä tehtävissä.
Lisätiedot
jenny.janhunen@seamk.fi