Neuvottelutaito ja esiintyminen (3op)
Toteutuksen tunnus: LTVAMA103-1
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.10.2015 - 15.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 04.01.2016 - 12.02.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Saija Råtts
- Opintojakso
- LTVAMA103
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa analysoida omia vuorovaikutustaitojaan, esiintymistään ja vaikutuskeinojaan osana myyntineuvottelua.
Sisältö
- neuvottelustrategiat ja taktiikat
- argumentointikeinot
- vaikuttamiskeinot ja viestinnälliset tehokeinot
- virtuaaliset neuvottelukäytännöt
- sanoman tehostaminen
Oppimateriaalit
Kansanen, A. 2002. Neuvottelu- ja kokoustaito. Helsinki: WSOY.
Opetusmenetelmät
- luennot, ryhmä- ja yksilöharjoitukset
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä noin 81 h sisältäen lähiopetusta noin 30 tuntia (sisältäen verkko-opiskelua) ja itsenäistä opiskelua n. 50 tuntia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa argumentoida, mutta ei osaa aina hyödyntää sitä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on osallistunut opetukseen ja hän osaa tyydyttävästi hyödyntää neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa tyydyttävästi analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja taktiikoita ja viestintä on lähettäjäkeskeistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa argumentoida ja perustella väitteitään melko hyvin. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa melko hyvin analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään ja hän osaa ylläpitää vuorovaikutusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa argumentoida monipuolisesti ja vakuuttavasti. Opiskelija viestii taitavasti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää monipuolisesti erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa erittäin hyvin analysoida myös omia vuorovaikutustaitojaan sekä esiintymistään.
Esitietovaatimukset
1. vuoden viestinnän ja markkinoinnin opinnot