Siirry suoraan sisältöön

Tiedonhaku 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4A00CU28-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.04.2022 - 07.09.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
05.09.2022 - 13.11.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
SeAMK Kirjasto- ja tietopalvelu
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Opettajat
Ari Haasio
Opintojakso
4A00CU28

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa

tiedonhaun keskeiset käsitteet ja teoreettisen perustan syvemmin
hyödyntää eri tietokantoja hakutehtävissä

Sisältö

Tietokannat ja niiden käyttö tiedonhaussa

Oppimateriaalit

Haasio, A. Harviainen, J. T.& Savolainen, R. 2019. Johdatus tiedonhankintatutkimukseen. Helsinki: BTJ.
Haasio, A. & Ojaranta, A. & Mattila, M. 2018. Valheen jäljillä. Helsinki: Avain.

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset, verkko-opetus, essee

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

135 h luennot & verkko-opiskelu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

opiskelija on osallistunut riittävästi lähiopiskeluun ja tehnyt kurssiin sisältyvät tehtävät ja läpäissyt mahdollisen tentin
opiskelija osaa suullisesti ja kirjallisesti kuvata tiedonhaun keskeisiä teorioita
opiskelija osaa eri tietokantojen peruskäytön

Arviointikriteerit, hyvä (3)

opiskelijan osallistuminen on ollut aktiivista lähiopiskelussa ja osasuorituksissa
opiskelija osaa käyttää sujuvasti eri tietokantoja
opiskelija osaa soveltaa tiedonhaun teorioita käytäntöön
opiskelija kykenee arvioimaan kunkin tiedonhan strategian ja toteutuksen tilannekohtaisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

opiskelija on osallistunut opintojaksolle ja sen eri työskentelymuotoihin aktiivisesti
opiskelijalla on hyvä kokonaisvaltainen käsitys tiedonhaun teorioista ja hän osaa soveltaa niitä käytäntöön
opiskelija osaa sujuvasti ja monipuolisesti hyödyntää tietokantoja ja muita hakumenetelmiä tilannelähtöisesti
opiskelija kykenee tekemään laajoja, monipuolisia ja strategisesti hyvin suunniteltuja tiedonhakuja.

Siirry alkuun