Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet (2 op)
Toteutuksen tunnus: YPO1C2-3185
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
16.04.2022 - 12.10.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
24.10.2022 - 18.12.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- SeAMK Kirjasto- ja tietopalvelu
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
- Opettajat
- Ari Haasio
- Opintojakso
- YPO1C2
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa tieteellisen ja arkiajattelun eroja
- määritellä tutkimuksellisia lähestymistapoja ja tutkimuksen peruskäsitteitä
- esitellä tutkimusprosessin ja raportoinnin vaiheet (rakenne)
- selittää kriittisen ajattelun merkityksen tutkivassa ja kehittävässä työotteessa
- antaa esimerkkejä tutkimusetiikan merkityksestä
Sisältö
- tieteellinen ajattelu ja arkiajattelu
- yleinen tutkimusetiikka
- keskeisiä tutkimusmenetelmiä
- tutkimuksen peruskäsitteet ja rakenne
- tutkimusprosessin ja - raportin vaiheet
- tutkiva ja kehittävä työote
Oppimateriaalit
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uudistettu painos. Helsinki: Tammi.
Verkko-opiskelu -materiaalit Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työmäärä 12h kontaktia (alkuorientaatio) ja 40 h tuntia itsenäistä verkko-opiskelua.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
x
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
- Hyväksytty/hylätty
- Hyväksytty: Opiskelija osoittaa osaamistavoitteissa esitetyn osaamisensa suorittamalla opintojaksoon kuuluvat tehtävät hyväksytysti.
- Hylätty: Opiskelija ei saavuta opintojakson osaamistavoitteita eikä pysty osoittamaan osaamistaan niissä
Esitietovaatimukset
Aikaisempia opintoja ei tarvita
Lisätiedot
Tällä toteutuksella on tärkeätä pysyä aikataulussa mukana, kahden viikon tehtäväsuoritukset palautetaan aina ennen seuraavien kahden viikon tehtävien avautumista.