Messut markkinointikeinona (5op)
Toteutuksen tunnus: CA00CL46-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 31.10.2022 - 15.01.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.01.2023 - 17.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
- Opettajat
- Paula Juurakko
- Opintojakso
- CA00CL46
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää messutoiminnan toimintaperiaatteet ja osaa hyödyntää tapahtumaa osana tuotteen tai palvelun markkinointia. Opiskelija osaa käytännössä toteuttaa markkinoinnin kolmivaiheisen kokonaisuuden: suunnittelun, toteutuksen ja seurannan. Suunnittelussa ja toteutuksessa opiskelija ymmärtää messuosaston visuaalisen ja toiminnallisen merkityksen kannattavan markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa toimia hyvässä vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa ja hyödyntää saamaansa palautetta yrityksen toiminnan kehittämisessä.
Sisältö
- messuosallistumisen suunnittelu
- messuosallistumisen toteutus
- messuosallistumisen markkinoinnillinen sadonkorjuu
Oppimateriaalit
Huges, P. 2015. Exhibition Design
Jansson,M. 2007. Messuguru; messumarkkinoijan ideakirja
Keinonen,S. ; Keinonen. T. & Koponen, P. 2001. Menesty messuilla: yrityksen opas.
Lorenc, J.; Skolnick, L. & Berger, C. 2007. What is exhibition design?
Rämö, S. 2019. viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa.
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitustyöt / käytännön suunnittelu ja toteutus, tehtävällä mahdollinen toimeksiantaja.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla mahdollisesti yrityksen toimeksianto
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso on mahdollista opinnollistaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op - 135 tuntia.
Teorian osuus n. 10 tuntia.
Muut kontaktitunnit sovitaan opintojaksokohtaisesti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa toteuttaa laaditun markkinointiviestintästrategiaan perustuvan messuprojektin joka tunnistaa myyntiä edistäviä, visuaalisia sekä toiminnallisesti ja taloudellisesti onnistuneen messuprojektin pääpiirteitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja seurata laatimansa markkinointiviestintästrategian mukailevan messuprojektin joka edistää myyntiä, on visuaalisesti toimiva ja pysyy budjetissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida laatimansa markkinointiviestintästrategian mukaisen messuprojektin joka on pitkällä aikavälillä myyntiä edistävä, visuaalinen sekä toiminnallisesti ja taloudellisesti onnistunut.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.