Ohjelmoinnin perusteet 2 (4op)
Toteutuksen tunnus: KL00CX06-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.07.2021 - 26.09.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.08.2021 - 19.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Ohjelmistosuunnittelu
- Opettajat
- Sami Ojanpää
- Opintojakso
- KL00CX06
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa olio-ohjelmoinnin perusteet. Opiskelija osaa tehdä modulaarisia ohjelmia aliohjelmia ja luokkia hyödyntäen. Opiskelija osaa määritellä luokan ja käyttää luokan olioita. Opiskelija osaa käyttää lista- ja sanakirja-tietorakenteita sekä tiedostoja ohjelmassaan. Opiskelija osaa tehdä pienen graafisella käyttöliittymällä varustetun sovelluksen.
Sisältö
- Lista ja sanakirja
- Luokan määrittely
- Olioiden luominen ja käyttäminen
- Tiedostojen käsittely
- Graafinen käyttöliittymä: käyttöliittymän suunnittelu ja tapahtumien käsittely
- Versionhallinnon perusteet
Oppimateriaalit
Luentomateriaali ja luentojen esimerkit
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitustehtävät
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä: 80h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee olio-ohjelmoinnin perusteet. Opiskelija osaa määritellä luokan ja käyttää luokan olioita. Opiskelija osaa käyttää lista-tietorakennetta ja tiedostoja ohjelmassaan. Opiskelija osaa tehdä pienen graafisella käyttöliittymällä varustetun sovelluksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa olio-ohjelmoinnin perusteet. Opiskelija osaa tehdä modulaarisia ohjelmia aliohjelmia ja luokkia hyödyntäen. Opiskelija osaa määritellä luokan ja käyttää luokan olioita. Opiskelija osaa käyttää lista-tietorakennetta ja tiedostoja ohjelmassaan. Opiskelija osaa tehdä pienen graafisella käyttöliittymällä varustetun sovelluksen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa olio-ohjelmoinnin perusteet erinomaisesti. Opiskelija osaa tehdä modulaarisia ohjelmia aliohjelmia ja luokkia hyödyntäen. Opiskelija osaa määritellä luokan ja käyttää luokan olioita. Opiskelija osaa käyttää lista- ja sanakirja-tietorakenteita sekä tiedostoja ohjelmassaan. Opiskelija osaa tehdä graafisella käyttöliittymällä varustetun sovelluksen.
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perusteet 1