Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalinen media yritysviestinnässä (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CK94-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2021 - 30.08.2021

Ajoitus

30.08.2021 - 24.10.2021

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

Yksikkö

Seinäjoen Ammattikorkeakoulu Oy

Toimipiste

SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri, Seinäjoki

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Vapaasti valittavat opinnot

Opettaja

  • Saija Råtts

Opiskelijaryhmät

  • VVO
    VVO-ryhmä Peppiä varten

Tavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä. Opiskelija osaa itsenäisesti tuottaa yritysviestinnän näkökulmasta sosiaaliseen mediaan soveltuvaa tekstiä ja hyödyntää sosiaalista mediaa yritysviestinnän viestintäkanavana.

Sisältö

- sosiaalisen median strategia ja suunnitelma
- sosiaalisen median kanavat ja niiden käyttötavat yritysviestinnässä
- Sosiaalisessa mediassa viestiminen ja tone of voice

Oppimateriaalit

Kortesuo, K. 2018. Sano se someksi. (1+2=3). Helsinki: Kauppakamari.
Luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmenetelmät

Verkko-opiskelu

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ei harjoittelua.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä noin 80 h:
Verkkotehtäviä noin 35 h
Muut tehtävät noin 20 h
Materiaaleihin itsenäistä perehtymistä noin 25 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso on virtuaalinen. Ryhmäkoko max. 25.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osallistuu keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin. Opiskelija osaa tuoda esiin sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä mutta perehtyneisyys taustamateriaaleihin on vielä heikkoa tai satunnaista. Opiskelija tuo heikosti esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo erinomaisesti esiin kykynsä hyödyntää monipuolisesti sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen verkkokeskusteluihin sekä verkkotehtävät

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osallistuu keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin. Opiskelija osaa tuoda esiin sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä mutta perehtyneisyys taustamateriaaleihin on vielä heikkoa tai satunnaista. Opiskelija tuo heikosti esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo erinomaisesti esiin kykynsä hyödyntää monipuolisesti sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Lisätiedot

Opintojakso on virtuaalinen. Ryhmäkoko max. 25.