Siirry suoraan sisältöön

Palveluprosessien laadun kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: CA00CL41-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.04.2021 - 21.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 06.03.2022

Laajuus

5 op

Yksikkö

SeAMK Ruoka

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut

Opettaja

  • Kirta Nieminen

Vastuuhenkilö

Jukka Kauppila

Opiskelijaryhmät

  • MRESTO21
    Restonomi (AMK), monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja osaa vastata palvelu- ja tuotantoprosessien laadusta ja kannattavuudesta. Opiskelija osaa hyödyntää eri menetelmiä prosessisuunnittelussa. Opiskelija osaa johtaa, vertailla ja kehittää tuotteiden ja palveluiden kustannustehokasta ja kestävää hankintaprosessia.

Sisältö

Prosessisuunnittelu
Laadunhallinta ja -varmistus, laatujärjestelmät
Kestävät hankinta-, palvelu- ja tuotantoprosessit

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja oppimistehtävä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kokonaistyömäärä 135 h, josta kontaktiopetus 15 h (läsnäolo, oppimistehtävät ja itsenäinen opiskelu 96 h)

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tunnistaa organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija tiedostaa asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja osaa tulkita palvelu- ja tuotantoprosessien laatua ja kannattavuutta. Opiskelija tunnistaa prosessisuunnittelussa käytettävät menetelmät. Opiskelija tiedostaa kuinka tuotteiden ja palveluiden kustannustehokasta ja kestävää hankintaprosessia hallitaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tunnistaa ja kuvata organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun ja osaa arvioida palvelu- ja tuotantoprosessien laatua ja kannattavuutta. Opiskelija osaa hyödyntää eri menetelmiä prosessisuunnittelussa. Opiskelija osaa hallita tuotteiden ja palveluiden kustannustehokasta ja kestävää hankintaprosessia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja osaa vastata palvelu- ja tuotantoprosessien laadusta ja kannattavuudesta. Opiskelija osaa hyödyntää eri menetelmiä laaja-alaisesti prosessisuunnittelussa. Opiskelija osaa johtaa, vertailla ja kehittää tuotteiden ja palveluiden kustannustehokasta ja kestävää hankintaprosessia.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen (läsnäolovaatimus 80 %), kirjalliset tehtävät, oppimistehtävä

Esitietovaatimukset

- Elintarvikkeet ravitsemuksessa tai Elintarvikkeet ja ravitsemus
- Elintarviketurvallisuus ja mikrobiologia
- Ruokapalvelujen laadun kehittäminen