Asiakkaan kohtaaminen (2 op)
Toteutuksen tunnus: CA00CX01-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.04.2021 - 12.09.2021
Ajoitus
30.08.2021 - 24.10.2021
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Ruoka
Toimipiste
SeAMK Ruoka, Seinäjoki
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
- Paula Juurakko
Vastuuhenkilö
Jukka Kauppila
Opiskelijaryhmät
-
RESTO21BRestonomi (AMK)
-
RESTO21ARestonomi (AMK)
-
RESTO21Restonomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija tietää palvelun ja palvelujen tuottamisen erityispiirteet. Opiskelija tunnistaa asiakkaan odotukset ja osaa valita toimintavan palvelutilanteen edellyttämällä tavalla. Opiskelija osaa soveltaa työelämässä ja asiakaspalvelussa tarvittavia käytöstapoja ja tapakulttuuria ja osaa toimia monikulttuurisessa toimintaympäristössä. Opiskelija hallitsee tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot.
Sisältö
- asiakaspalvelun perusteet
- käytös- ja tapakulttuuri
- tarjoilujärjestelmät
- alkoholianniskelun perusteet
- anniskelupassin suorittaminen
Oppimateriaalit
- Hemmi, M., Häkkinen, U. & Lahdenkauppi, M. Avec - Asiakaspalvelua ravintolassa. Helsinki: WSOY. Uusin painos.
- Saarijärvi,H. & Puustinen, P. 2020. Strategiana asiakaskokemus - Miksi, mitä, miten?
Opetusmenetelmät
- Luennot ja harjoitukset
- Ryhmätyö
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 op - 54 tuntia
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa nimetä palvelujen tuottamiseen sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyvät erityispiirteet. Opiskelija tietää työelämään ja asiakaspalvelun tapakulttuuriin liittyviä asioita. Opiskelija tiedostaa oman roolinsa monikulttuurisen toimintaympäristön palveluntuottajana sekä tunnistaa omat asiakaspalveluvalmiudet. Opiskelija osaa tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa luokitella palvelujen tuottamiseen sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyviä erityispiirteitä ja osaa toteuttaa niitä toiminnassaan. Opiskelija osaa ottaa huomioon työssään työelämän ja asiakaspalvelun tapakulttuurin. Hän tiedostaa oman roolinsa monikulttuurisen toimintaympäristön palveluntuottajana sekä tunnistaa omat asiakaspalveluvalmiudet ja pystyy vaikuttamaan omaan toimintaansa mainituissa tehtävissä. Opiskelija osaa tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa luokitella palvelujen tuottamiseen sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyviä erityispiirteitä ja osaa soveltaa niitä toiminnassaan. Opiskelija tiedostaa ja ottaa hyvin huomioon työssään työelämän ja asiakaspalvelun tapakulttuurin. Hän sisäistää vastuullisen roolinsa monikulttuurisen toimintaympäristön palveluntuottajana sekä tunnistaa omat asiakaspalveluvalmiudet ja pystyy vaikuttamaan omaan toimintaansa mainituissa tehtävissä. Opiskelija osaa tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot kiitettävästi.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen, harjoitustyöt.