Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BT67-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.05.2021 - 22.10.2021

Ajoitus

23.10.2021 - 22.12.2021

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

Yksikkö

SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri

Toimipiste

SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri, Seinäjoki

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys

Opettaja

  • Merja Juppo

Opiskelijaryhmät

  • MPK21
    Tradenomi (AMK), monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa selittää markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Opiskelija osaa soveltaa kokoisvaltaisesti markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa. Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisesti muuttuvassa toimintaympäristössä.

Sisältö

- Markkinoinnin merkitys ja tehtävät
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Segmentointi
- Markkinoinnin peruskilpailukeinot

Oppimateriaalit

Bergström & Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Otavan Kirjapaino Oy. Keuruu 2019. Myös vanhemmat painokset käyvät.
Opettajan luentomateriaali

Opetusmenetelmät

Flipped classroom- pedagogiikka
Verkko-opinto

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kokonaistyömäärä 81 h, josta
Kontaktiopetus 5h
Verkko-opiskelu 76 t

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot. Hän osaa soveltaa tyydyttävästi markkinoinnin keinoja käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin. Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa soveltaa hyvin markkinoinnin keinoja käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi. Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa soveltaa erinomaisesti markkinoinnin keinoja käytännön tilanteisiin.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustyö 100%
yritysvierailu
itsearviointi