Markkinoinnin perusteet (3 op)
Toteutuksen tunnus: LT00BT67-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.05.2021 - 22.10.2021
Ajoitus
23.10.2021 - 22.12.2021
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
Yksikkö
SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri
Toimipiste
SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri, Seinäjoki
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettaja
- Merja Juppo
Opiskelijaryhmät
-
MPK21Tradenomi (AMK), monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa selittää markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Opiskelija osaa soveltaa kokoisvaltaisesti markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa. Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisesti muuttuvassa toimintaympäristössä.
Sisältö
- Markkinoinnin merkitys ja tehtävät
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Segmentointi
- Markkinoinnin peruskilpailukeinot
Oppimateriaalit
Bergström & Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Otavan Kirjapaino Oy. Keuruu 2019. Myös vanhemmat painokset käyvät.
Opettajan luentomateriaali
Opetusmenetelmät
Flipped classroom- pedagogiikka
Verkko-opinto
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan kokonaistyömäärä 81 h, josta
Kontaktiopetus 5h
Verkko-opiskelu 76 t
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot. Hän osaa soveltaa tyydyttävästi markkinoinnin keinoja käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin. Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa soveltaa hyvin markkinoinnin keinoja käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi. Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa soveltaa erinomaisesti markkinoinnin keinoja käytännön tilanteisiin.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustyö 100%
yritysvierailu
itsearviointi