Siirry suoraan sisältöön

Neuvottelutaidot (2 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BT71-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.10.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

15.01.2022 - 30.03.2022

Laajuus

2 op

Yksikkö

SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys

Opettaja

  • Elisa Kannasto

Opiskelijaryhmät

  • MPK20
    Tradenomi (AMK), monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, -taktiikat ja -strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä erilaisissa työelämän neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulua ja prosessin etenemistä.

Sisältö

- Tavoitteellinen vuorovaikutus
- Neuvottelutyylit
- Neuvottelutaktiikat ja -strategiat
- Argumentointi
- Neuvottelun kulku ja prosessi
- Oman osaamisen myyminen, henkilöbrändäys

Oppimateriaalit

Miettinen, S. & Torkki, J. 2019. Uusi Neuvotteluvalta: saat minkä neuvottelet, et mitä ansaitset. Helsinki: WSOY
Muu opettajan määrittämä materiaali

Opetusmenetelmät

Käytännön harjoitukset, verkkotyöskentely ja -materiaali

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa antaa esimerkkejä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinoista, taktiikoista ja strategioista. Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia neuvottelutyylejä ja jossain määrin soveltaa niitä neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa tyydyttäväsi myös analysoida neuvottelun kulkua ja kertoa prosessin etenemisestä. Opiskelijan oma osallistuminen on melko vähäistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä hyvin myös erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelijan oma osallistuminen on aktiivista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä tehokkaasti erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Käytännön harjoitukset, yksilölliset kirjalliset tehtävät
mahdollisesti tentti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa antaa esimerkkejä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinoista, taktiikoista ja strategioista. Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia neuvottelutyylejä ja jossain määrin soveltaa niitä neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa tyydyttäväsi myös analysoida neuvottelun kulkua ja kertoa prosessin etenemisestä. Opiskelijan oma osallistuminen on melko vähäistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä hyvin myös erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelijan oma osallistuminen on aktiivista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä tehokkaasti erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen