Siirry suoraan sisältöön

Yrityksen viestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BT70-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.05.2021 - 20.08.2021

Ajoitus

23.08.2021 - 30.11.2021

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

Yksikkö

SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri

Toimipiste

SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri, Seinäjoki

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys

Opettaja

  • Saija Råtts

Opiskelijaryhmät

  • MPK20
    Tradenomi (AMK), monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen viestinnän suunnittelun työkalut ja soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija osaa analysoida yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen viestintää eri kanavat huomioiden.

Sisältö

- Viestinnän suunnittelu; suunnitelmat ja strategiat
- Kriisi- ja muutosviestintä
- Sosiaalinen media ja muut digitaaliset kanavat yritysviestinnässä
- Projektiviestintä

Oppimateriaalit

Juholin, E. 2017. Communicare! Kasva viestinnän ammattilaiseksi. Helsinki: Management Institute of Finland MIF Oy.

- Luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmenetelmät

Pääosin verkkokurssi. Verkkoluennot / tai -nauhoitteet ja verkkomateriaalit.
Itsenäinen- ja ryhmätyöskentely, flipattu kurssi.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op. opintojakso vastaa noin 135 opiskelijan työtuntia.
Opintojakso toteutetaan pääosin verkko-opintoina, joihin osallistuminen / materiaaliin tutustuminen vie noin 20 tuntia opiskelijan aikaa.
Ryhmä- taikka itsenäinen työskentely, tehtävien tekeminen noin 60 h
Itsenäinen opiskelu ja kirjallisuuteen perehtyminen noin 50 h
Mahdollisesti verkkotentti

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa antaa esimerkkejä yrityksen viestinnän suunnittelun työkaluista, ja jossain määrin soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija osaa tyydyttävällä tasolla analysoida yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Yrityksen viestinnän kehittäminen toteutuu jossain määrin tai puutteellisesti. Opiskelijan osallistuminen on melko vähäistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen viestinnän suunnittelun työkalut ja soveltaa niitä käytännössä esimerkiksi viestintäsuunnitelman muodossa. Opiskelija osaa analysoida hyvin yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen viestintää ja huomioida myös eri kanavat suunnittelussa. Opiskelija osallistuu pääsääntöisesti aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen viestinnän suunnittelun työkalut ja soveltaa niitä laaja-alaisesti käytännössä erilaisia teorioita hyödyntäen. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen viestintää ja huomioi eri kanavat suunnittelussa. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmä- taikka yksilötehtävät, mahdollisesti verkkotentti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa antaa esimerkkejä yrityksen viestinnän suunnittelun työkaluista, ja jossain määrin soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija osaa tyydyttävällä tasolla analysoida yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Yrityksen viestinnän kehittäminen toteutuu jossain määrin tai puutteellisesti. Opiskelijan osallistuminen on melko vähäistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen viestinnän suunnittelun työkalut ja soveltaa niitä käytännössä esimerkiksi viestintäsuunnitelman muodossa. Opiskelija osaa analysoida hyvin yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen viestintää ja huomioida myös eri kanavat suunnittelussa. Opiskelija osallistuu pääsääntöisesti aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen viestinnän suunnittelun työkalut ja soveltaa niitä laaja-alaisesti käytännössä erilaisia teorioita hyödyntäen. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida yritysten viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen viestintää ja huomioi eri kanavat suunnittelussa. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen.