Harjoittelu sosiaali- ja terveysalan yrityksissä (3op)
Toteutuksen tunnus: KG10BPE15-3
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2015 - 02.08.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 02.01.2016 - 30.06.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Fysioterapeutti (AMK)
- Opettajat
- Riitta Kiili
- Minna Hautamäki
- Tarja Svahn
- Opintojakso
- KG10BPE15
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija
kehittää ammatillista osaamistaan perehtymällä fysioterapeutin työhön ja harjoittelupaikkansa fysioterapiatoimintaan, kehittää ohjatusti fysioterapeuttisia tutkimismenetelmiä ja pyrkii niitä hyödyntäen arvioimaan asiakkaan / potilaan toimintakykyä, kehittää hieronta- ja palpaatiotaitojaan erilaisissa asiakastilanteissa, tuntee harjoittelupaikkansa tavan kirjata fysioterapian suunnittelua, toteutusta ja arviointia, tutustuu harjoittelupaikan yritystoimintaan haastattelemalla yrityksen johtajaa / omistajaa,
Sisältö
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Oppimateriaalit
Opettajan antama materiaali
Opetusmenetelmät
Opiskelija raportoi oppimiskokemuksiaan ja selvittämiään asioita oppimispäiväkirjassaan
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ilmoitetaan opintojakson alussa
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija tekee harjoittelujaksolle annetut kirjalliset tehtävät ajallaan ja hyväksytysti. Opiskelija suoriutuu jaksonsa aikana hänelle annetuista asiakastilanteista (ryhmä, yksilö) käyttäen oppimaansa teoriaa toimintansa perusteena. Työskennellessään opiskelija huomioi sekä potilaan että oman turvallisuutensa. Opiskelija ottaa vastaa palautetta ja pystyy muuttamaan useimmiten toimintaansa saamansa palautteen pohjalta. Vuorovaikutuksessaan opiskelija on muut huomioon ottava.
Hylätty
Opiskelija ei pysty perustelemaan toimintaansa asiakastilanteissa teoriatiedon avulla ja toiminta on epäjohdonmukaista. Työskennellessään asiakastilanteissa opiskelija vaarantaa sekä oman että potilaan turvallisuuden. Opiskelija välttelee ohjaustilanteita, hän ei osaa hyödyntää saamaansa palautetta ja hänen opiskelumotivaationsa on heikko. Vuorovaikutus on kangertelevaa ja opiskelija laiminlyö yhdessä sovittuja sääntöjä. Opiskelijalla on paljon oheistoimintoja, jolloin keskittyminen opiskeluun kärsii. Harjoittelujaksolle annettuja tehtäviä jää tekemättä ja hänellä on poissaoloja.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.