Kliinisen näyttöön perustuvan hoitotyön kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: BI00CL65-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2021 - 01.09.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.09.2021 - 31.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sosiaali- ja terveysala ylempi AMK, Kliininen asiantuntijuus
- Opettajat
- Tanja Hautala
- Mari Salminen-Tuomaala
- Opintojakso
- BI00CL65
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa etsiä ja hyödyntää näyttöön perustuvaa tietoa ja tieteellistä tutkimusta kliinisen hoitotyön kehittämisessä.
Opiskelija osaa arvioida tutkittuun tietoon perustuen ja moniammatillisesti potilaan/asiakkaan terveydentilaa ja toimintakykyä sekä kiireellisen hoidon ja kuntoutuksen tarpeita sekä soveltaa arviointimenetelmiä.
Opiskelija osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa tehdessään päätöksiä ja tuottaessaan henkilökohtaiseen kliiniseen asiantuntemukseen perustuvaa hoitotyötä, johon hän yhdistää ajankohtaisinta, relevanttia tutkimustietoa, jota on saatavilla aiheesta.
Sisältö
Näyttöön perustuva hoitotyö
Näyttöön perustuvan käytännön vahvuudet
Kliinisen hoitotyön kehittämistarpeiden tunnistaminen
Kliinisen, näyttöön perustuvan hoitotyön kehittämismenetelmät
Näyttöön perustuva hoitotyön kehittäminen prosessina
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvailla ja määritellä kliinisen asiantuntijuuden ja näyttöön perustuvan hoitotyön peruskäsitteitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa analysoida kriittisesti kliinisen asiantuntijuuden sisältöä ja soveltaa opittua käytännön toimintaan. Opiskelija osaa käyttää erilaisia näyttöön perustuvia ohjaus-, konsultointi- ja viestintämenetelmiä.
Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa kliinisen hoitotyön kehittämisessä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa vertailla ja arvioida kliinisen asiantuntijuuden käsitteistöä ja soveltaa monipuolisesti ja kriittisesti näyttöön perustuvaa opittua tietoa toimintaan. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää erilaisia näyttöön perustuvia ohjaus, viestintä- ja konsultaatiomenetelmiä.