Skip to main content

Social Engagement and Marginalization (5cr)

Code: SOSPST40-3023

General information


Enrollment
16.11.2020 - 31.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.03.2021 - 08.06.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
Finnish
Seats
12 - 15
Degree programmes
Bachelor of Social Services
Teachers
Asta Pohjola
Course
SOSPST40

Evaluation scale

1-5

Content scheduling

Opintojakso toteutuu aikavälillä 22.3.-28.5.2021. Opintojakson orientoidaan 22.3. klo 9-11 Teamsissä. Orientointiluento tallennetaan ja liitetään Moodleen, josta se on katsottavissa koko opintojakson ajan. Reaaliaikaiseen orientointiin osallistuminen ei siis ole välttämätöntä. Oppimispäiväkirja palautetaan 28.5.2021 mennessä. Opintojakso arvioidaan 14.6.2021 mennessä.

Objective

Students learn to define the concepts of social engagement/participation and marginalization and recognize their connections to social work field. They learn to examine associations between social engagement and welfare from the perspectives of the individual, community and society. Students know how to examine themes related to social engagement and marginalization, especially from the perspectives of poverty, addictions, criminality, homelessness, unemployment and loneliness. They learn to see issues of social engagement and marginalization as belonging to their scope of practice in the social field. Students examine phenomena that produce marginalization in a national and global context. They reflect on their personal professional interests that arise from the course themes.

Content

- social engagement and exclusion, encouraging participation, participation
- client involvement
- marginalization
- integration
- active citizenship
- poverty, unemployment, criminality, homelessness, addictions, loneliness

Materials

Gothóni, R.ym.2016.Osallisuus yhteiskunnallisena haasteena.Diakonia-ammattikorkeakoulu. Isola, A-M.&Suominen, E.2016.Suomalainen köyhyys.Into-Kustannus Oy.
Juhila, K.2015. Sosiaalityöntekijöinä ja asiakkaina. sosiaalityön yhteiskunnalliset tehtävät ja paikat.Vastapaino.
Kivivuori, J.ym.2018.Kriminologia.Rikollisuus ja kontrolli muuttuvassa yhteiskunnassa.Gaudeamus.
Pyyvaara, U.&Timonen, A.2017.Naamat - tarinoita asunnottomuudesta.Into-Kustannus Oy.
Saari, J., Eskelinen, N.&Björklund, L.2020.Raskas perintö -ylisukupolvinen huono-osaisuus Suomessa. Gaudeamus.
Tammi, T.&Raento, P.(Toim.).2014.Addiktioyhteiskunta.Riippuvuus aikamme ilmiönä.Gaudeamus.

Teaching methods

Opintojakso toteutuu kokonaisuudessaan verkko-opiskeluna. Opintojaksolla käytetään Moodle -oppimisympäristöä. Opintojakso orientoidaan Teamsissä 22.3.2021 klo 9-11. Orientointiluento tallennetaan, joten reaaliaikaiseen orientointiin osallistuminen ei ole välttämätöntä. Tallenne linkitetään opintojakson Moodle -pohjalle. Opintojaksolla on viikkokohtaiset teemasisällöt, joihin opiskelija perehtyy itsenäisesti ja laatii näistä erillisen tehtävänannon mukaisen oppimispäiväkirjan. Oppimispäiväkirja palautetaan Moodleen 28.5.2021 mennessä. Opintojakso arvioidaan 14.6.2021 mennessä.

Exam schedules

Oppimispäiväkirja palautetaan Moodleen 28.5.2021 mennessä.

Student workload

Opintojakso toteutuu aikavälillä 22.3.-28.5.2021

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students are able to define the concepts of social engagement/participation and marginalization and to name associations between social engagement and welfare. Students are able to explain phenomena that produce marginalization from perspectives of individual person, of community and of society. They name the issues of participation and marginalization as belonging to their scope of practice in the social field, and examine their personal professional interests.

Assessment criteria, good (3)

Students are able to define the concepts of social engagement/participation and marginalization and to explain associations between social engagement and welfare. Students are able to extensively examine phenomena that produce marginalization from perspectives of individual person, of community and of society. They see the issues of participation and marginalization as belonging to their scope of practice in the social field, and reflect on their personal professional interests.

Assessment criteria, excellent (5)

Students are able to define the concepts of social engagement/participation and marginalization and to analyse associations between social engagement and welfare. Students are also able to analyse phenomena that produce marginalization from perspectives of individual person, of community and of society. They see the issues of participation and marginalization as belonging to their scope of practice in the social field, and reflect and justify their personal professional interests.

Qualifications

previous studies are not required

Further information

Opintojakso toteutuu aikavälillä 22.3.-28.5.2021. Opintojakson opettaja lähettää opintojaksolle ilmoittautuneille opiskelijoille sähköpostin 18.3.2021, jossa opiskelija saa opintojakson Moodle -koordinaatit ja verkko-orientoinnin Teams -linkin. Opintojakso orientoidaan Teamsissä 22.3.2021 klo 9-11. Orientointiluento tallennetaan, joten reaaliaikaiseen orientointiin osallistuminen ei ole välttämätöntä. Tallenne linkitetään opintojakson Moodle -pohjalle. Opintojaksolla on viikkokohtaiset teemasisällöt, joihin opiskelija perehtyy itsenäisesti ja laatii näistä erillisen tehtävänannon mukaisen oppimispäiväkirjan. Oppimispäiväkirja palautetaan Moodleen 28.5.2021 mennessä. Opintojakso arvioidaan 14.6.2021 mennessä.

Go back to top of page