SeAMK innovaatioviikko (2op)
Toteutuksen tunnus: XX00BE91-3045
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.12.2020 - 15.02.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2021 - 31.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Avoin amk
- Opettajat
- Petra Sippola
- Opintojakso
- XX00BE91
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Sisällön jaksotus
Palvelumuotoilun teoria 25 h.
Business-casen ratkaisu 29 h.
Tavoitteet
1. Käyttäjäkeskeisen ongelmanratkaisumenetelmän ymmärtäminen ja sen hyödynnettävyys kehitystehtävissä
2. Kehitystehtävän analysointi
3. Asiakasongelman ymmärtäminen
4. Kehitystehtävän määrittely
5. Konseptointi
6. Asiakaspalautteen hankkiminen
7. Ryhmätyöskentelytaidot
Sisältö
Opintojakso toteutetaan päiväopinnoissa viikon mittaisena intensiiviopintojaksona. Sen aikana opiskelijat eivät osallistu muuhun SeAMKin opetukseen. SeAMK Innovaatioviikon aikana ratkotaan todellisia työelämän ongelmia monialaisissa opiskelijaryhmissä Design Thinking -menetelmän mukaisesti. Sen mukaisesti perehdytään asiakas- ja liiketoimintanäkökulmiin. Innovaatioviikon tuotos on testattu ratkaisukonsepti.
Monimuoto-opinnoissa opinto toteutetaan verkko-opetuksena.
Oppimateriaalit
Tuulaniemi (2016) Palvelumuotoilu.
Opettajan osoittama materiaali.
Opetusmenetelmät
Verkkototeutus, verkkotentti ja kirjallinen tehtävä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Itsenäistä työtä 54h.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Opiskelija suoriutuu verkkotentistä hyväksytysti (vähintään 10/20p) ja ratkaisee olemassa olevan yritysten business-casen hyväksytysti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
x
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Läsnäolon seuranta, aktiivinen työskentelyyn osallistuminen, tehtävien kriteerien mukainen suoritus. Monimuotototeutuksessa hyväksytty suoritus edellyttä aktiivista osallistumista ja kaikkien tehtävien hyväksyttyä suoritusta.
Esitietovaatimukset
Ei ole.