Siirry suoraan sisältöön

Harjoittelu: Vanhustyön johtaminen ja kehittäminen (12op)

Toteutuksen tunnus: GERAJO310-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.08.2020 - 19.03.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 31.07.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
12 op
Lähiosuus
12 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
12 - 32
Koulutus
Geronomi (AMK)
Opettajat
Arja Haapaharju
Maria Valli
Tua Niemelä
Opintojakso
GERAJO310

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Tavoitteet

Opiskelija on perehtynyt johtajan /esihenkilön rooliin ja johtamiseen vanhustyön palveluorganisaatiossa. Opiskelija osaa käyttää teoriatietoja vanhustyön johtamisessa. Hän on perehtynyt rahoituksen perusteisiin ja lainsäädäntöön. Opiskelija osaa tulkita ja arvioida vanhustyön palvelujen kehittämiskohteita ja käyttää laadunhallinnan menetelmiä vanhustyön kehittämisessä. Hän osaa analysoida valmiuksiaan ja kehittymismahdollisuuksiaan toimia tulosvastuullisena esihenkilönä ja laadun kehittäjänä vanhustyössä.

Sisältö

Harjoittelu toteutetaan vanhus- tai vammaispalveluiden palveluyksikössä perehtymällä erityisesti johtamiseen, rahoitukseen, kehittämiseen, laatuun ja arviointiin. Harjoittelupaikaksi soveltuvat myös vanhus- ja vammaispalveluihin kohdistuvat kehittämishankkeet ja projektit.

Oppimateriaalit

Opiskelijan itse valitsema kirjallisuus.

Opetusmenetelmät

Orientointi 2x , harjoittelu, harjoittelun seminaari.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

x

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa soveltaa teoriatietoa käytännön harjoittelutilanteissa. Hän osaa kuvata keskeisiä johtamisen osa-alueita, joita pohtii kirjallisissa töissään. Opiskelija osoittaa kriittistä ajattelua ja osaa nimetä kehittämistarpeita ja niihin vaihtoehtoisia ratkaisuja. Osaa arvioida omia kehittymistarpeitaan.

Hylätty: Opiskelija ei osaa yhdistää teoriatietoa käytännön tilanteisiin. Opiskelija ei osaa käyttää johtamisen ja kehittämisen keskeisiä käsitteitä. Hän ei tunnista palveluorganisaatioiden kehittämistarpeita tai ei löydä niiden kehittämiseen tarvittavia ratkaisuja. Opiskelija ei tunnista omia kehittymistarpeitaan.

Esitietovaatimukset

Tutkinto-ohjelman perus- ja ammattiopinnot pääsääntöisesti.

Siirry alkuun