Siirry suoraan sisältöön

Konseptilähtöinen tilasuunnittelu (5op)

Toteutuksen tunnus: CA00BS73-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.04.2020 - 15.03.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.03.2021 - 30.04.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettajat
Ilkka Latomäki
Kirta Nieminen
Vastuuopettaja
Kirta Nieminen
Opintojakso
CA00BS73

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa esitellä kokonaisvaltaisen markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen markkinoinnillisena lisäarvona. Hän osaa perustella kokonaisvaltaisen yrityskuvan luomisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija perehtyy käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämiseen ja osaa tehdä johtopäätöksiä erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutuksista ja sitä, kuinka niiden avulla synnytetään tasapainoinen ravintolakonsepti. Opiskelija osaa selittää ja vertailla tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita yhden ravintolakonseptin luomisessa.

Sisältö

- ruokapalvelujen esteettisyys ja toiminnallinen suunnittelu
- konseptin ilmentäminen palvelumuotoilun avulla
- keittiön ja salin layout suunnittelu

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja oppimistehtävä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kokonaistyömäärä 135 h, josta kontaktiopetusta 44 h, itsenäistä opiskelua 99 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kokonaisvaltaisen viestinnän merkityksestä markkinoinnillisena lisäarvona. Hän osaa erotella kokonaisvaltaisen yrityskuvan luomisen periaatteet ruokapalvelualalla.
Opiskelija osaa selittää visuaalista ilmaisua ja esteettisyyttä harjoitusten avulla ja oppii ratkaisemaan materiaaleihin, väreihin ja valaistukseen liittyviä ongelmia ravintolakonseptin luomisessa.
Opiskelija osaa nimetä joitakin tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa käyttää kokonaisvaltaista viestintää ja antaa esimerkkejä kokonaisvaltaisen viestinnän merkityksestä markkinoinnillisena lisäarvona.
Hän osaa toteuttaa kokonaisvaltaisen yrityskuvan luomisen periaatteita ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa soveltaa visuaalista ilmaisua ja esteettisyyttä harjoitusten avulla ja oppii ratkaisemaan materiaalien, värien ja valaistuksen valintaan liittyviä ongelmia luodakseen tasapainoisen ravintolakonseptin.
Opiskelija osaa selittää tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida kokonaisvaltaisen viestinnän merkitystä markkinoinnillisena lisäarvona. Hän osaa soveltaa ja arvioida periaatteita yrityskuvan luomisessa ruokapalvelualalla.
Opiskelija osaa harjoitusten avulla toteuttaa ja erotella visuaalisuutta ja esteettisyyttä sekä osaa yhdistellä materiaaleja, värejä ja valaistusta tasapainoiseksi ravintolakonseptiksi.
Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita

Esitietovaatimukset

Ei edeltäviä opintoja

Lisätiedot

Läsnäolovaatimus 80 %

Siirry alkuun