Siirry suoraan sisältöön

Integroidun markkinointiviestinnän suunnittelu (5op)

Opintojakson tunnus: LTVAMA301

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja tunnistaa integroidun markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen liiketoiminnassa. Opiskelija osaa suunnitella ja arvioida tavoitteellista markkinointiviestintää sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa laatia integroidun markkinointiviestinnän suunnitelman. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointiviestinnän toimenpiteitä yrityksen strategisten tavoitteiden mukaisesti. Opiskelija tuntee markkinointiviestintään liittyvän keskeisen lainsäädännön ja osaa huomioida sen markkinointiviestinnän suunnittelussa.

Sisältö

- markkinointiviestinnän tavoitteet ja suunnittelu
- integroitu markkinointiviestintä ja markkinointiviestinnän keinot
- markkinointiviestinnän toteuttaminen ja arviointi
- markkinointiviestintään liittyvät keskeiset säännöt ja säädökset

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa kiitettävästi suunnitella, arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä noudattaen asiaan kuuluvia lakeja ja määräyksiä.

Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa suunnitella, arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä noudattaen asiaan kuuluvia lakeja ja määräyksiä.

Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä noudattaen asiaan kuuluvia keskeisiä lakeja ja määräyksiä.

Oppimateriaalit

Vuokko, Pirjo. 2003. Markkinointiviestintä merkitys, vaikutus ja keinot.
Virtanen, Pertti 2010. Markkinoi ja myy oikein. Sallitut ja kielletyt markkinointikeinot.
Muu opettajan ilmoittama materiaali.

Toteutustavat

Luennot ja harjoitukset.

Siirry alkuun