Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnillinen ajattelu (3op)

Opintojakson tunnus: KD07BMMA270

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa kuvata markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.

Sisältö

- strategiaa (markkinoinnin näkökulmasta, segmentointi, asemointi)
- ansaintalogiikka
- markkinoinnin rooli liiketoiminnassa: synnyttäminen ja kasvattaminen
- kilpailukeinot
- markkinointisuunnittelun perusteet
- asiakaskeskeinen liiketoiminta
- asiakassuhteen johtaminen (asiakassuhteen elinkaari, keinot)

Esitietovaatimukset

Virtuaaliyritystoimintaan kuuluvat markkinoinnin opinnot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kiitettävä (5): Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti. Hän osaa kiitettävästi kuvata markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.
Hyvä (4-3): Opiskelija on osallistunut aktiivisesti. Hän osaa kuvata hyvin markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on osallistunut opetukseen. Hän osaa tyydyttävästi kuvata markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.

Oppimateriaalit

Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. (3. uudistettu painos).

Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J. & Wong, V. (2008). Principles of Marketing. Chapters 11-15 and 19.

Toteutustavat

- luennot, harjoitukset

Siirry alkuun