Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus ruokaketjussaLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: YE00BS62
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Vastuuhenkilö
- Elina Ojala
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa perustiedot ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta sekä ruokaan liittyvistä mielikuvista ja niiden hyödyntämisestä markkinoinnissa. Opintojakson aikana opiskelija syventää osaamistaan joko alkutuotteiden, jalostettujen elintarvikkeiden tai ravintolapalvelujen markkinoinnin suunnittelussa.
Sisältö
- markkinoinnin osatekijät ja markkinointiajattelu
- markkinoinnin suunnittelu ja toteutus
- ruokaan liittyvät mielikuvat ja niiden hyödyntäminen markkinoinnissa
- syventävä osio, jossa opiskelija valitsee alkutuotteiden markkinoinnin, jalostettujen elintarvikkeiden markkinoinnin tai ravitsemispalveluiden markkinoinnin syventäväksi osa-alueeksi
Esitietovaatimukset
Ei edellytä edeltäviä opintoja.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opintojakson hyväksyttävä suorittaminen edellyttää, että että opiskelija osaa laatia ja raportoida hyväksyttävästi kaikki annetut tehtävät sekä suorittanut hyväksyttävästi osatentin, joka painottuu markkinoinnin yleisiin periaatteisiin.
Arvosanan määräytyminen:
1-2 Opiskelija hallitsee markkinoinnin keskeiset periaatteet ja osaa jossain määrin soveltaa niitä ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinointiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin keskeiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä valitsemansa syventämisalueen tuotteiden ja palveluiden myyntiin ja markkinointiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin keskeiset periaatteet, osaa soveltaa niitä valitsemansa syventämisalueen tuotteiden ja palveluiden myyntiin ja markkinointiin sekä kykenee luovasti rakentamaan markkinoinnillisia tuote- ja palvelukokonaisuuksia.
Lisätiedot
verkko-opintoja 1 op