Siirry suoraan sisältöön

Terveysliikunnan ohjaaminenLaajuus (6 op)

Opintojakson tunnus: BB00BS48

Opintojakson perustiedot


Laajuus
6 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä terveysliikunnan ja liikunnan ohjaamiseen liittyvät keskeiset käsitteet
- suunnitella ja toteuttaa tavoitteellisen harjoitustunnin ryhmälle
- hyödyntää erilaisia ohjaustapoja ja välineitä ryhmän ohjauksessa
- toimia ryhmän ohjaajana ja huomioida osallistujia yksilöllisesti
- määritellä motorisen oppimisen teorioita ja käyttää motorisen oppimisen periaatteita ohjatessaan yksilöasiakkaita ja ryhmiä

Sisältö

- Terveysliikunta ja sen ohjaaminen eri menetelmiä ja välineitä apuna käyttäen
- Yksilön ja ryhmän ohjauksen periaatteet ja tarkoituksenmukainen harjoitusohjelman suunnittelu ja toteutus
- Motorisen oppimisen perusteet ja videoanalyysi ohjaustehtävästä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija:
- osaa puutteellisesti listata terveysliikunnan ja motorisen oppimisen keskeisiä käsitteitä ja periaatteita
- osaa ohjatusti soveltaa liikunnan didaktiikan ja liikunnanohjauksen periaatteita erilaisissa yksilö- ja ryhmäohjaustilanteissa
- osaa toimia ryhmän ohjaajana, mutta ei huomioi osallistujia yksilöllisesti
- nimetä joitakin motorisen oppimisen periaatteita, mutta periaatteiden soveltaminen erilaisissa ohjaustilanteissa ei onnistu

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija:
- osaa listata joitakin terveysliikunnan ja motorisen oppimisen keskeisiä käsitteitä ja periaatteita
- osaa soveltaa liikunnan didaktiikan ja liikunnanohjauksen periaatteita erilaisissa yksilö- ja ryhmäohjaustilanteissa
- osaa toimia ryhmän ohjaajana ja huomioida joissakin tilanteissa osallistujia yksilöllisesti
- käyttää joitakin motorisen oppimisen periaatteita ohjatessaan yksilöasiakkaita ja ryhmiä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija:
- osaa määritellä terveysliikunnan ja motorisen oppimisen keskeiset käsitteet ja periaatteet
- osaa soveltaa monipuolisesti liikunnan didaktiikan ja liikunnanohjauksen periaatteita erilaisissa yksilö- ja ryhmäohjaustilanteissa
- osaa toimia ryhmän ohjaajana ja huomioida osallistujia yksilöllisesti
- soveltaa motorisen oppimisen periaatteita ohjatessaan yksilöasiakkaita ja ryhmiä

Siirry alkuun