English (5op)
Opintojakson tunnus: KA01AVIVA07
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija pystyy vuorovaikutteiseen viestintään englannin kielellä sekä suullisesti että kirjallisesti liittyen omaan ammattialaansa, opintoihinsa ja vapaa-aikaan.
Sisältö
Henkilö- ja koulutustaustastaan kertominen, työnhakutilanteet, työpaikkahaastattelut ja CV:n laatiminen, työympäristön ja työtehtävien kuvailu, maatalouteen ja maaseutuun liittyvien toimintojen kuvailu ja alaan liittyvien tekstien ymmärtäminen, keskustelut ja muut suulliset harjoitukset, kirjallinen viestintä, esim. referointi, raportointi, tiivistelmän kirjoittaminen, maatalouden keskeinen terminologia.
Esitietovaatimukset
Aikaisempia opintoja ei tarvita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- Opiskelijan on osallistuttava yli 70% lähiopetuksesta
- Taso
1. Yksinkertaiset rakenteet, rajallinen ammatillinen sanasto, virheet häiritsevät ymmärrystä. Opiskelija ymmärtää hidasta ja selkeää puhetta ja joitain opiskelualaan liittyviä tekstejä. CEF-taso A2.
3. Tyydyttävää oman alan ammatillisen erikois-sanavaraston käyttöä. Opiskelija ymmärtää yleisimmät opiskelualaan liittyvät tekstit. Toimii melko hyvin ennakoiduissa alaan liittyvissä tilanteissa. CEF-taso B2.
5. Taitavaa oman alan ammatillisen erikois-sanavaraston käyttöä. Opiskelija ymmärtää ja osaa tuottaa monimutkaisia ammatillisia materiaaleja. Toimii erittäin hyvin alaan liittyvissä tilanteissa. CEF-taso C1.
Oppimateriaalit
- Yates 1995. Agriculture. Phoenix,
ISBN 0-13-280132-9
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?searchId=1686&recCount=25&recPointer=1&bibId=21702
- Håska 1998. English for you in Agriculture, Forestry and Horticulture. LTS Förlag,
ISBN 91-27-34979-9
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?searchId=1687&recCount=25&recPointer=0&bibId=26775
- Promentor 4. Tietokonepohjainen kielten opetusohjelma
- Opettajan laatima materiaali
Toteutustavat
Kirjalliset ja suulliset harjoitukset kuten dialogit, ryhmäkeskustelut ja esitelmät, kirjalliset oppimistehtävät, etätehtävät ja tietokonepohjaiset tehtävät. Kontaktiopetusta 50 %, omatoimista oppimista 50 %