Siirry suoraan sisältöön

Att göra affärer i Norden (4op)

Opintojakson tunnus: LTVARU102

Opintojakson perustiedot


Laajuus
4 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee pohjoismaisen liiketoimintakulttuurin eri osa-alueiden erityispiirteet. Hän tuntee pohjoismaisen markkinoinnin, logistiikan, rahoituksen, messukäyttäytymisen ja yritysviestinnän tyypilliset toimintatavat ja erot. Hän osaa myös soveltaa erityispiirteiden tietämystään omassa kirjallisessa ja suullisessa viestinnässään ruotsin kielellä.

Sisältö

* Pohjoismaisen liiketoimintakulttuurin erityispiirteet

* logistiikka pohjoismaissa

* pohjoismaihin markkinointi ja sen erityispiirteet

* yritysviestintä pohjoismaisissa yrityksissä

* rahoitus ja rahaliikenne pohjoismaissa

* pohjoismaisten messujen tyypilliset piirteet

* yritys- ja messuviestintään liittyviä harjoituksia

* pohjoismaiseen mainontaan liittyviä harjoituksia

* pohjoismaiseen logistiikkaan liittyviä harjoituksia

* vierailuja yrityksiin ja organisaatioihin

* vierailevia luennoitsijoita

Esitietovaatimukset

Jobba på svenska

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

5. Opiskelija käyttää viestinnässään lähes virheettömästi monipuolisia rakenteita ja laajaa ammattialan sanastoa. Opiskelija on monipuolisesti perehtynyt pohjoismaisen liike- ja työ-elämän erityispiirteisiin ja osaa soveltaa tietämystä omassa toiminnassaan
3. Opiskelija käyttää viestinnässään perusrakenteita lähes virheettömästi ja ammattialan perussanastoa ymmärrettävästi. Opiskelija tunnistaa pohjoismaisen liike-elämän erityispiirteet ja osaa hyödyntää tietämystään tutuissa tilanteissa
1. Opiskelija käyttää viestinnässään yksinkertaisia rakenteita ja suppeaa sanastoa, mutta virheet haittaavat ymmärrettävyyttä. Opiskelija tunnistaa tyypillisimpiä pohjoismaisen liike-elämän erityispiirteitä.

Oppimateriaalit

Opettajan toimittama materiaali

Toteutustavat

Luennot, vierailuluennot, yritys- ja organisaatiovierailut, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, portfolio/oppimispäiväkirja

Siirry alkuun