Att göra affärer i Norden (4op)
Opintojakson tunnus: LTVARU102
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee pohjoismaisen liiketoimintakulttuurin eri osa-alueiden erityispiirteet. Hän tuntee pohjoismaisen markkinoinnin, logistiikan, rahoituksen, messukäyttäytymisen ja yritysviestinnän tyypilliset toimintatavat ja erot. Hän osaa myös soveltaa erityispiirteiden tietämystään omassa kirjallisessa ja suullisessa viestinnässään ruotsin kielellä.
Sisältö
* Pohjoismaisen liiketoimintakulttuurin erityispiirteet
* logistiikka pohjoismaissa
* pohjoismaihin markkinointi ja sen erityispiirteet
* yritysviestintä pohjoismaisissa yrityksissä
* rahoitus ja rahaliikenne pohjoismaissa
* pohjoismaisten messujen tyypilliset piirteet
* yritys- ja messuviestintään liittyviä harjoituksia
* pohjoismaiseen mainontaan liittyviä harjoituksia
* pohjoismaiseen logistiikkaan liittyviä harjoituksia
* vierailuja yrityksiin ja organisaatioihin
* vierailevia luennoitsijoita
Esitietovaatimukset
Jobba på svenska
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
5. Opiskelija käyttää viestinnässään lähes virheettömästi monipuolisia rakenteita ja laajaa ammattialan sanastoa. Opiskelija on monipuolisesti perehtynyt pohjoismaisen liike- ja työ-elämän erityispiirteisiin ja osaa soveltaa tietämystä omassa toiminnassaan
3. Opiskelija käyttää viestinnässään perusrakenteita lähes virheettömästi ja ammattialan perussanastoa ymmärrettävästi. Opiskelija tunnistaa pohjoismaisen liike-elämän erityispiirteet ja osaa hyödyntää tietämystään tutuissa tilanteissa
1. Opiskelija käyttää viestinnässään yksinkertaisia rakenteita ja suppeaa sanastoa, mutta virheet haittaavat ymmärrettävyyttä. Opiskelija tunnistaa tyypillisimpiä pohjoismaisen liike-elämän erityispiirteitä.
Oppimateriaalit
Opettajan toimittama materiaali
Toteutustavat
Luennot, vierailuluennot, yritys- ja organisaatiovierailut, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, portfolio/oppimispäiväkirja