Palvelumuotoilu (5op)
Opintojakson tunnus: KTAPM
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa hahmottaa palvelun/tapahtuman/tuotannon kokemukselliset kontaktipisteet ja prosessit. Hän ymmärtää tilasuunnittelun sekä tuote- ja visuaalisen muotoilun merkityksen elämyksellisyyden rakennuspilareina.
Opiskelija osaa suunnitella ja rakentaa tarinallisen ja fyysisen kehyksen palvelulle.
Opiskelija osaa kehittää ja muuttaa olemassa olevia prosesseja asiakkaan ja tuottajan toiveet huomioiden, hyödyntämällä eri menetelmiä sekä käyttäjälähtöisyyttä.
Opiskelija ymmärtää liiketoiminnallisia lainalaisuuksia ja -mahdollisuuksia palveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- tapahtuman/ tuotannon suunnittelu ja käyttäjien tarpeiden kohtaaminen
- palvelukokemuksen kontaktipisteet ja niiden suunnittelu
- tila- ja tuotesuunnittelu, visuaalinen suunnittelu
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 Opiskelija osaa vahvasti tuetusti toteuttaa ratkaisuvaihtoehdon asiakkaalle.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun mahdollisuudet toimeksiantajalle ja tuottaa ratkaisuvaihtoehtoja. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun menetelmät
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun mahdollisuudet asiakkaan toimintojen kehittämisessä ja osaa luoda asiakkaalle hyvin toimivia ratkaisuvaihtoehtoja sekä esittää ne myyvästi. Opiskelija osaa viedä teorian käytännön toiminnaksi.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa