Siirry suoraan sisältöön

Liiketoiminnan suunnittelu (5op)

Opintojakson tunnus: CA00BI53

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Vastuuhenkilö
Elina Ojala

Osaamistavoitteet

- Hän osaa laatia liiketoimintasuunnitelman laskelmineen ja kehittää niitä
- Opiskelija osaa arvioida HoReCa- yritysten liiketoimintaympäristöä ja kilpailijoita
- Opiskelija osaa esitellä palveluliiketoimintaan vaikuttavia kansainvälisiä ja kansallisia trendejä
- Hän osaa esitellä liiketoiminnan käsitteistöä ja erilaisia strategisia liiketoiminnan kehittämismenetelmiä
- Opiskelija osaa laatia sopimuksen, jota eivät rasita tulkinnalliset epäselvyydet. Hän osaa toimia sopimusosapuolena.
- Opiskelija osaa hakea tietoa oikeudellisista tietolähteistä sekä soveltaa hankkimaansa tietoa käytäntöön
- Hän osaa kuvata irtaimen kaupan pääpiirteet, erityisesti myyjän ja ostajan oikeudet ja velvollisuudet sekä liikekaupassa että kuluttajakaupassa.

Sisältö

- Liiketoiminnan suunnittelu
- Palveluyritysten strategisia liiketoiminnan kehittämismenetelmiä
- Strateginen taloussuunnittelu
- Palveluyrityksen liiketoimintaympäristön analysointi
- Palvelusektorin kansainväliset ja kansalliset trendit
- Sopimustekniikka
- Kauppalaki (355/1987)
- Kuluttajansuojalaki (38/1978)
- Oikeudellinen tiedonhaku

Esitietovaatimukset

Palvelujen konseptointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- Hän osaa selittää liiketoimintasuunnitelman laskelmineen
- Opiskelija osaa esitellä HoReCa- yritysten liiketoimintaympäristöön vaikuttavia tekijöitä
- Opiskelija osaa esitellä palveluliiketoimintaan vaikuttavia kansainvälisiä ja kansallisia trendejä
- Hän osaa määritellä liiketoiminnan käsitteistöä ja joitain strategisia liiketoiminnan kehittämismenetelmiä
- Opiskelija osaa laatia sopimuksen. Opiskelija osaa etsiä keskeiset liikekauppaa ja kuluttajakauppaa koskevat lait.
- Opiskelija osaa määritellä ravitsemisalan liiketoiminnan kehittämisen merkityksen ja sen osa-alueita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- Hän osaa laatia liiketoimintasuunnitelman laskelmineen
- Opiskelija osaa arvioida HoReCa- yritysten liiketoimintaympäristöä ja kilpailijoita
- Opiskelija osaa esitellä ja arvioida palveluliiketoimintaan vaikuttavia kansainvälisiä ja kansallisia trendejä
- Hän osaa määritellä ja käyttää liiketoiminnan käsitteistöä ja erilaisia strategisia liiketoiminnan kehittämismenetelmiä
- Opiskelija osaa laatia sopimuksen. Opiskelija osaa etsiä keskeiset liikekauppaa ja kuluttajakauppaa koskevat lait.
- Opiskelija osaa selittää ravitsemisalan liiketoiminnan kehittämisen merkityksen ja sen osa-alueita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- Hän osaa laatia liiketoimintasuunnitelman laskelmineen ja kehittää niitä
- Opiskelija osaa analysoida HoReCa- yritysten liiketoimintaympäristöä ja kilpailijoita
- Opiskelija osaa soveltaa palveluliiketoimintaan vaikuttavia kansainvälisiä ja kansallisia trendejä
- Hän osaa valita ja soveltaa liiketoiminnan käsitteistöä ja erilaisia strategisia liiketoiminnan kehittämismenetelmiä
- Opiskelija osaa laatia sopimuksen. Opiskelija osaa etsiä keskeiset liikekauppaa ja kuluttajakauppaa koskevat lait.
- Opiskelija osaa kehittää ravitsemisalan liiketoiminnan kehittämisen merkitystä ja sen osa-alueita.

Siirry alkuun