Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (2op)

Opintojakson tunnus: KMPMP

Opintojakson perustiedot


Laajuus
2 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa yrityksen markkinointitoimintojen yhteydet muihin liiketoiminnan osa-alueisiin
- analysoida toimintaympäristöä markkinoinnin näkökulmasta
- analysoida asiakastarpeita
- tuntee ostokäyttäytymistä ja osaa segmentoida
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja perustasolla

Sisältö

- markkinoinnin peruskäsitteet
- toimintaympäristön, kysyntä- ja kilpailuympäristön analysointi
- asemointi, segmentointi
- markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- 5: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa.
- 3: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa.
- 1: Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet.

Oppimateriaalit

Bergström, Seija & Leppänen, Arja. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita
Saatavuus: http://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=87365

muu opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Toteutustavat

luento-opetus, itsenäinen opiskelu

Siirry alkuun