Markkinoinnin perusteet (2op)
Opintojakson tunnus: KMPMP
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 2 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa yrityksen markkinointitoimintojen yhteydet muihin liiketoiminnan osa-alueisiin
- analysoida toimintaympäristöä markkinoinnin näkökulmasta
- analysoida asiakastarpeita
- tuntee ostokäyttäytymistä ja osaa segmentoida
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja perustasolla
Sisältö
- markkinoinnin peruskäsitteet
- toimintaympäristön, kysyntä- ja kilpailuympäristön analysointi
- asemointi, segmentointi
- markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- 5: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa.
- 3: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa.
- 1: Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet.
Oppimateriaalit
Bergström, Seija & Leppänen, Arja. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita
Saatavuus: http://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=87365
muu opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Toteutustavat
luento-opetus, itsenäinen opiskelu