Sosiaalinen media kirjastojen markkinoinnissa ja viestinnässä (5op)
Opintojakson tunnus: KH18CKSM01
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee sosiaalisen median keskeisimpien välineiden hyödyntämisen kirjaston markkinointiviestinnässä.
Sisältö
- Sosiaalisen median välineet
- Sosiaalisen median markkinnointiviestinnällinen funktio ja sen erityispiirteet
- Viestintäratkaisujen toteuttaminen sosiaalisessa mediassa
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2 tyydyttävä
- opiskelija on tehnyt vaadittavat osasuoritukset hyväksyttävästi
- opiskelija osaa esitellä kirjallisesti ja suullisesti sosiaalisen median viestintäratkaisuihin liittyvän ryhmätyön tuotoksen tyydyttävästi
- opiskelija osaa sosiaalisen median viestinnälliset perusratkaisut
3-4 hyvä
- opiskelija on osallistunut opinnon osasuorituksiin aktiivisesti
- opiskelija esittelee hyvin (kirjallisesti ja suullisesti) sosiaalisen median viestintäratkaisuihin liittyvän ryhmätyön tuotoksen
- opiskelija osaa soveltaa hyvin käytäntöön eri välineitä
5 kiitettävä
- opiskelija on osallistunut opinnon osasuorituksiin aktiivisesti
- opiskelija osaa kiinnostavasti esitellä sosiaalisen median viestintäratkaisuihin liittyvän ryhmätyön tuotoksen
- Opiskelija kykenee kriittisesti ja analyyttisesti hahmottamaan sosiaalisen median mahdollisuudet viestintäratkaisujen suunnittelussa ja toteuttamaan ne hyvin.
Oppimateriaalit
Haasio, A. Sosiaalinen media ja kirjastot. Avain 2013.
Saatavuus: http://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=104475
Toteutustavat
Luennot, kirjallisuus, harjoitukset, ryhmätyöt ja kirjallinen kertauskoe.