Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin johtaminen (5op)

Opintojakson tunnus: KD22KYO04

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin johtamisen kokonaisvaltaisena prosessina ja osaa soveltaa tietämystään markkinointistrategian suunnittelussa sekä markkinointisuunnitelman laatimisessa. Opiskelija pystyy selviytymään käytännön työelämässä kohtaamistaan monista markkinoinnin johtamisen haasteista.
Opiskelija tunnistaa markkinaorientaation merkityksen osana yrityksen kasvua ja menestystä. Opiskelija hallitsee eri markkinointikyvykkyyteen liittyvien osa-alueiden suunnittelun osana yrityksen strategista kokonaisuutta.

Sisältö

- markkinoinnin johtaminen kokonaisvaltaisena prosessina
- markkinaorientaatio yrityksen kasvussa ja menestymisessä
- markkinointikyvykkyys ja sen eri osa-alueet
- markkinoinnin strateginen suunnittelu

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kiitettävä (5): Opiskelija osoittaa omaavansa erinomaiset valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija osaa selittää syvällisesti markkinaorientaation merkityksen yrityksen kasvun ja menestyksen osana sekä osaa analysoida yrityksen nykytilannetta ja tuottaa selvästi lisäarvoa tuottavia kehitysehdotuksia. Opiskelija hallitsee erinomaisesti markkinointikyvykkyyteen liittyvien osa-alueiden suunnittelun osana yrityksen strategista kokonaisuutta.
Hyvä (4-3): Opiskelija osoittaa omaavansa hyvät valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija osaa selittää ymmärrettävästi markkinaorientaation merkityksen yrityksen kasvun ja menestyksen osana sekä osaa analysoida yrityksen nykytilannetta. Opiskelija hallitsee markkinointikyvykkyyteen liittyvien osa-alueiden suunnittelun osana yrityksen strategista kokonaisuutta.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija osoittaa omaavansa tyydyttävät valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija osaa osin selittää markkinaorientaation merkityksen yrityksen kasvun ja menestyksen osana. Opiskelija osaa tyydyttävällä tasolla analysoida yrityksen nykytilannetta. Opiskelija hallitsee joiltakin osin markkinointikyvykkyyteen liittyvien osa-alueiden suunnittelun osana yrityksen strategista kokonaisuutta.

Oppimateriaalit

Joensuu, S., Viljamaa, A., Katajavirta, M., Kettunen, S. ja Mäkelä, A-M. 2015. Markkinaorientaatio ja markkinointikyvykkyys eteläpohjalaisissa kasvuyrityksissä. [Verkkojulkaisu]. Seinäjoki: Seinäjoen ammattikorkeakoulu. Seinäjoen ammattikorkeakoulun julkaisusarja A. Tutkimuksia 21. Saatavana: https://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/97182/A21.pdf?sequence=1

Kotler, P. & Keller, K.L. 2009. Marketing Management. Prentice Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall. 13. painos (tai uudempi).

Opettajan ilmoittama muu materiaali.

Toteutustavat

- luennot ja harjoitukset
- itsenäinen työskentely

Siirry alkuun