NeuvottelutaidotLaajuus (2 op)
Tunnus: LT00BT71
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, -taktiikat ja -strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä erilaisissa työelämän neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulua ja prosessin etenemistä.
Sisältö
- Tavoitteellinen vuorovaikutus
- Neuvottelutyylit
- Neuvottelutaktiikat ja -strategiat
- Argumentointi
- Neuvottelun kulku ja prosessi
- Oman osaamisen myyminen, henkilöbrändäys
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinoista, taktiikoista ja strategioista. Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia neuvottelutyylejä ja jossain määrin soveltaa niitä neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa tyydyttäväsi myös analysoida neuvottelun kulkua ja kertoa prosessin etenemisestä. Opiskelijan oma osallistuminen on melko vähäistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä hyvin myös erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelijan oma osallistuminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä tehokkaasti erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen.
Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 08.01.2024
Ajoitus
13.01.2024 - 30.04.2024
Laajuus
2 op
Virtuaaliosuus (op)
2 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettaja
- Anna Vierula
Opiskelijaryhmät
-
MPK22Tradenomi (AMK), monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, -taktiikat ja -strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä erilaisissa työelämän neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulua ja prosessin etenemistä.
Sisältö
- Tavoitteellinen vuorovaikutus
- Neuvottelutyylit
- Neuvottelutaktiikat ja -strategiat
- Argumentointi
- Neuvottelun kulku ja prosessi
- Oman osaamisen myyminen, henkilöbrändäys
Oppimateriaalit
Miettinen, S. & Torkki, J. 2019. Uusi Neuvotteluvalta: saat minkä neuvottelet, et mitä ansaitset. Helsinki: WSOY
Muu opettajan määrittämä materiaali
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus, sisältää aikaan sidottua verkossa toteutettavaa opetusta
Harjoitukset ja tehtävät, sisältää myös ryhmätyöskentelyä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kyse on 2 opintopisteen opintojaksosta, mikä vastaa noin 54 h opiskelijan työtä
Verkkoluennot ja tehtävät sekä niihin valmistautuminen noin 20 tuntia
Materiaaliin perehtyminen sekä hankinta ja kirjalliset tehtävät noin 30 tuntia
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinoista, taktiikoista ja strategioista. Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia neuvottelutyylejä ja jossain määrin soveltaa niitä neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa tyydyttäväsi myös analysoida neuvottelun kulkua ja kertoa prosessin etenemisestä. Opiskelijan oma osallistuminen on melko vähäistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä hyvin myös erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelijan oma osallistuminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä tehokkaasti erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Käytännön harjoitukset myös ryhmissä, yksilölliset kirjalliset tehtävät
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinoista, taktiikoista ja strategioista. Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia neuvottelutyylejä ja jossain määrin soveltaa niitä neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa tyydyttäväsi myös analysoida neuvottelun kulkua ja kertoa prosessin etenemisestä. Opiskelijan oma osallistuminen on melko vähäistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä hyvin myös erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelijan oma osallistuminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä tehokkaasti erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen
Ilmoittautumisaika
14.11.2022 - 06.01.2023
Ajoitus
14.01.2023 - 30.04.2023
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettaja
- Elisa Kannasto
Opiskelijaryhmät
-
MPK21Tradenomi (AMK), monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, -taktiikat ja -strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä erilaisissa työelämän neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulua ja prosessin etenemistä.
Sisältö
- Tavoitteellinen vuorovaikutus
- Neuvottelutyylit
- Neuvottelutaktiikat ja -strategiat
- Argumentointi
- Neuvottelun kulku ja prosessi
- Oman osaamisen myyminen, henkilöbrändäys
Oppimateriaalit
Miettinen, S. & Torkki, J. 2019. Uusi Neuvotteluvalta: saat minkä neuvottelet, et mitä ansaitset. Helsinki: WSOY
Muu opettajan määrittämä materiaali
Opetusmenetelmät
Käytännön harjoitukset, verkkotyöskentely ja -materiaali
Etäopetus
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinoista, taktiikoista ja strategioista. Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia neuvottelutyylejä ja jossain määrin soveltaa niitä neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa tyydyttäväsi myös analysoida neuvottelun kulkua ja kertoa prosessin etenemisestä. Opiskelijan oma osallistuminen on melko vähäistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä hyvin myös erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelijan oma osallistuminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä tehokkaasti erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Käytännön harjoitukset, yksilölliset kirjalliset tehtävät
mahdollisesti tentti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinoista, taktiikoista ja strategioista. Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia neuvottelutyylejä ja jossain määrin soveltaa niitä neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa tyydyttäväsi myös analysoida neuvottelun kulkua ja kertoa prosessin etenemisestä. Opiskelijan oma osallistuminen on melko vähäistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä hyvin myös erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelijan oma osallistuminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä tehokkaasti erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen
Ilmoittautumisaika
15.10.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
15.01.2022 - 30.03.2022
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettaja
- Elisa Kannasto
Opiskelijaryhmät
-
MPK20Tradenomi (AMK), monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, -taktiikat ja -strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä erilaisissa työelämän neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulua ja prosessin etenemistä.
Sisältö
- Tavoitteellinen vuorovaikutus
- Neuvottelutyylit
- Neuvottelutaktiikat ja -strategiat
- Argumentointi
- Neuvottelun kulku ja prosessi
- Oman osaamisen myyminen, henkilöbrändäys
Oppimateriaalit
Miettinen, S. & Torkki, J. 2019. Uusi Neuvotteluvalta: saat minkä neuvottelet, et mitä ansaitset. Helsinki: WSOY
Muu opettajan määrittämä materiaali
Opetusmenetelmät
Käytännön harjoitukset, verkkotyöskentely ja -materiaali
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinoista, taktiikoista ja strategioista. Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia neuvottelutyylejä ja jossain määrin soveltaa niitä neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa tyydyttäväsi myös analysoida neuvottelun kulkua ja kertoa prosessin etenemisestä. Opiskelijan oma osallistuminen on melko vähäistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä hyvin myös erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelijan oma osallistuminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä tehokkaasti erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Käytännön harjoitukset, yksilölliset kirjalliset tehtävät
mahdollisesti tentti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinoista, taktiikoista ja strategioista. Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia neuvottelutyylejä ja jossain määrin soveltaa niitä neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa tyydyttäväsi myös analysoida neuvottelun kulkua ja kertoa prosessin etenemisestä. Opiskelijan oma osallistuminen on melko vähäistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä hyvin myös erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelijan oma osallistuminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä tehokkaasti erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen