Markkinoinnin perusteetLaajuus (4 op)
Tunnus: LT00BE33
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet. Opiskelija osaa toimia markkinointilähtöisesti ja asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.
Sisältö
- Markkinoinnin merkitys ja tehtävät
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot. Hän osaa soveltaa tyydyttävästi markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa soveltaa hyvin markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa soveltaa erinomaisesti markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.
Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 27.10.2023
Ajoitus
07.11.2023 - 17.12.2023
Laajuus
4 op
Virtuaaliosuus (op)
4 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Merja Juppo
Opiskelijaryhmät
-
MLITA23Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet. Opiskelija osaa toimia markkinointilähtöisesti ja asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.
Sisältö
- Markkinoinnin merkitys ja tehtävät
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot
Oppimateriaalit
Seija Bergströn & Arja Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhemmat painokset) luentomateriaali Moodlessa
Opetusmenetelmät
verkkokurssi Moodlessa
harjoitustyö
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä n. 106,5 h, josta kontaktiopetusta TEAMSissä 5 h ja itsenäistä opiskelua 101,5 tuntia
Sisällön jaksotus
- Muuttuva/uudistuva markkinointi
- markkinointiympäristö
- asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
- markkinoinnin kilpailukeinot
- asiakkuuden hallinta
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot. Hän osaa soveltaa tyydyttävästi markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa soveltaa hyvin markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa soveltaa erinomaisesti markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
100% harjoitustyö
Ilmoittautumisaika
16.04.2022 - 30.10.2022
Ajoitus
07.11.2022 - 18.12.2022
Laajuus
4 op
Virtuaaliosuus (op)
4 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Merja Juppo
Opiskelijaryhmät
-
MLITA22Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, SeinäjokI
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet. Opiskelija osaa toimia markkinointilähtöisesti ja asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.
Sisältö
- Markkinoinnin merkitys ja tehtävät
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot
Oppimateriaalit
Seija Bergströn & Arja Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhemmat painokset) luentomateriaali Moodlessa
Opetusmenetelmät
verkkokurssi Moodlessa
harjoitustyö
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä n. 106,5 h, josta kontaktiopetusta TEAMSissä 5 h ja itsenäistä opiskelua 101,5 tuntia
Sisällön jaksotus
- Muuttuva/uudistuva markkinointi
- markkinointiympäristö
- asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
- markkinoinnin kilpailukeinot
- asiakkuuden hallinta
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot. Hän osaa soveltaa tyydyttävästi markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa soveltaa hyvin markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa soveltaa erinomaisesti markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
100% harjoitustyö