Siirry suoraan sisältöön

Tehoa tuotteen lanseeraukseenLaajuus (4 op)

Tunnus: CA00DC04

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa käytännössä toteuttaa markkinoinnin kolmivaiheisen kokonaisuuden: suunnittelun, toteutuksen ja seurannan. Suunnittelussa ja toteutuksessa opiskelija ymmärtää messuosaston esteettisyyden ja eettisen toiminnan kannattavan markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija tietää messutoiminnan toimintaperiaatteet ja osaa hyödyntää tapahtumaa osana tuotteen tai palvelun markkinointia. Hän osaa toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa ja osaa hyödyntää saamaansa palautetta yrityksen toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja yrittäjämäisesti.

Sisältö

Messuosaston suunnittelu
Messuosaston toteutus
Toiminta messuosastolla
Messujen jälkimarkkinointi

Esitietovaatimukset

Viestintätaidot, Projektitoiminnan perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa laaditun markkinointiviestintästrategiaan perustuvan messuprojektin, joka tunnistaa myyntiä edistäviä, visuaalisia sekä toiminnallisesti ja taloudellisesti onnistuneen messuprojektin pääpiirteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa laaditun markkinointiviestintästrategiaan perustuvan messuprojektin, joka on myyntiä edistävä, visuaalinen sekä toiminnallisesti, taloudellisesti ja vastuullisesti onnistunut tapahtuma.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida yrityksen markkinointiviestintästrategian mukaisen messuprojektin, joka on pitkällä aikavälillä myyntiä edistävä, visuaalinen sekä toiminnallisesti, taloudellisesti ja vastuullisesti onnistunut tapahtuma, jossa yrittäjämäinen ote näkyy koko projektin ajan.

Oppimateriaalit

Huges, P. (2015). Exhibition Design (2. p.). Laurence King Publishing.
Jansson,M. (2007). Messuguru; messumarkkinoijan ideakirja. Suomen Messusäätiö.
Keinonen,S., Keinonen, T., & Koponen, P. (2001). Menesty messuilla: yrityksen opas (2. p.). Monila.
Lorenc, J., Skolnick, L., & Berger, C. (2007). What is exhibition design? Rotovision.
Rämö, S. (2019). Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa. Edita.

Lisätiedot

T&K osuus 2 op

Ilmoittautumisaika

22.04.2024 - 04.09.2024

Ajoitus

07.01.2025 - 27.04.2025

Laajuus

4 op

Yksikkö

SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
  • Paula Juurakko
Opiskelijaryhmät
  • RESTO22
    Restonomi (AMK)
  • MRESTO23
    Restonomi (AMK), monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa käytännössä toteuttaa markkinoinnin kolmivaiheisen kokonaisuuden: suunnittelun, toteutuksen ja seurannan. Suunnittelussa ja toteutuksessa opiskelija ymmärtää messuosaston esteettisyyden ja eettisen toiminnan kannattavan markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija tietää messutoiminnan toimintaperiaatteet ja osaa hyödyntää tapahtumaa osana tuotteen tai palvelun markkinointia. Hän osaa toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa ja osaa hyödyntää saamaansa palautetta yrityksen toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja yrittäjämäisesti.

Sisältö

Messuosaston suunnittelu
Messuosaston toteutus
Toiminta messuosastolla
Messujen jälkimarkkinointi

Oppimateriaalit

Huges, P. (2015). Exhibition Design (2. p.). Laurence King Publishing.
Jansson,M. (2007). Messuguru; messumarkkinoijan ideakirja. Suomen Messusäätiö.
Keinonen,S., Keinonen, T., & Koponen, P. (2001). Menesty messuilla: yrityksen opas (2. p.). Monila.
Lorenc, J., Skolnick, L., & Berger, C. (2007). What is exhibition design? Rotovision.
Rämö, S. (2019). Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa. Edita.

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitustyöt / käytännön suunnittelu ja toteutus.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla mahdollisesti yrityksen toimeksianto.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on mahdollista opinnollistaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

4 op - 108 tuntia.
Teorian osuus n. 10 tuntia.
Muut kontaktitunnit sovitaan opintojaksokohtaisesti

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa laaditun markkinointiviestintästrategiaan perustuvan messuprojektin, joka tunnistaa myyntiä edistäviä, visuaalisia sekä toiminnallisesti ja taloudellisesti onnistuneen messuprojektin pääpiirteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa laaditun markkinointiviestintästrategiaan perustuvan messuprojektin, joka on myyntiä edistävä, visuaalinen sekä toiminnallisesti, taloudellisesti ja vastuullisesti onnistunut tapahtuma.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida yrityksen markkinointiviestintästrategian mukaisen messuprojektin, joka on pitkällä aikavälillä myyntiä edistävä, visuaalinen sekä toiminnallisesti, taloudellisesti ja vastuullisesti onnistunut tapahtuma, jossa yrittäjämäinen ote näkyy koko projektin ajan.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen, suunnittelu- ja toteutustyö.

Esitietovaatimukset

Viestintätaidot, Projektitoiminnan perusteet

Lisätiedot

T&K osuus 2 op