Neuvottelutaito ja esiintyminenLaajuus (3 op)
Tunnus: LT00CK77
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään sekä hyödyntää henkilöbrändäystä osana esiintymistaitoaan.
Sisältö
- neuvottelustrategiat ja taktiikat
- argumentointikeinot ja palautteen anto
- viestinnälliset tehokeinot
- henkilöbrändäys osana esiintymistaitoa
Esitietovaatimukset
1. vuoden viestinnän ja markkinoinnin opinnot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa argumentoida, mutta ei osaa aina hyödyntää sitä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on osallistunut opetukseen ja hän osaa tyydyttävästi hyödyntää neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa tyydyttävästi analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja taktiikoita ja viestintä on lähettäjäkeskeistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa argumentoida ja perustella väitteitään melko hyvin. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa melko hyvin analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään ja hän osaa ylläpitää vuorovaikutusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa argumentoida monipuolisesti ja vakuuttavasti. Opiskelija viestii taitavasti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää monipuolisesti erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa erittäin hyvin analysoida myös omia vuorovaikutustaitojaan sekä esiintymistään.
Oppimateriaalit
Kansanen, A. 2002. Neuvottelu- ja kokoustaito. Helsinki: WSOY.
Ilmoittautumisaika
14.11.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 17.02.2023
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
1 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Saija Råtts
Opiskelijaryhmät
-
LITA21BTradenomi (AMK), Liiketalous
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään sekä hyödyntää henkilöbrändäystä osana esiintymistaitoaan.
Sisältö
- neuvottelustrategiat ja taktiikat
- argumentointikeinot ja palautteen anto
- viestinnälliset tehokeinot
- henkilöbrändäys osana esiintymistaitoa
Oppimateriaalit
Kortetjärvi-Nurmi, S. & Murtola, K. 2015. Areena: Yritysviestinnän käsikirja. Helsinki: Edita.
Kansanen, A. 2002. Neuvottelu- ja kokoustaito. Helsinki: WSOY.
Luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset, osittain verkossa
Kansainvälisyys
Mahdollisesti kv-yhteistyössä tehtävä tehtävä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä noin 80 h
Lähi- taikka verkko-opetusta noin 20 tuntia
Itsenäinen opiskelu ja materiaaleihin perehtyminen noin 30 tuntia
Tehtävien tekeminen noin 30 tuntia
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa argumentoida, mutta ei osaa aina hyödyntää sitä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on osallistunut opetukseen ja hän osaa tyydyttävästi hyödyntää neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa tyydyttävästi analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja taktiikoita ja viestintä on lähettäjäkeskeistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa argumentoida ja perustella väitteitään melko hyvin. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa melko hyvin analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään ja hän osaa ylläpitää vuorovaikutusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa argumentoida monipuolisesti ja vakuuttavasti. Opiskelija viestii taitavasti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää monipuolisesti erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa erittäin hyvin analysoida myös omia vuorovaikutustaitojaan sekä esiintymistään.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilö- ja ryhmätehtävät
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa argumentoida, mutta ei osaa aina hyödyntää sitä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on osallistunut opetukseen ja hän osaa tyydyttävästi hyödyntää neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa tyydyttävästi analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja taktiikoita ja viestintä on lähettäjäkeskeistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa argumentoida ja perustella väitteitään melko hyvin. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa melko hyvin analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään ja hän osaa ylläpitää vuorovaikutusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa argumentoida monipuolisesti ja vakuuttavasti. Opiskelija viestii taitavasti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää monipuolisesti erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa erittäin hyvin analysoida myös omia vuorovaikutustaitojaan sekä esiintymistään.
Esitietovaatimukset
1. vuoden viestinnän ja markkinoinnin opinnot
Ilmoittautumisaika
15.10.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 18.02.2022
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Saija Råtts
Opiskelijaryhmät
-
LITA20BTradenomi (AMK), Liiketalous
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään sekä hyödyntää henkilöbrändäystä osana esiintymistaitoaan.
Sisältö
- neuvottelustrategiat ja taktiikat
- argumentointikeinot ja palautteen anto
- viestinnälliset tehokeinot
- henkilöbrändäys osana esiintymistaitoa
Oppimateriaalit
Kortetjärvi-Nurmi, S. & Murtola, K. 2015. Areena: Yritysviestinnän käsikirja. Helsinki: Edita.
Kansanen, A. 2002. Neuvottelu- ja kokoustaito. Helsinki: WSOY.
Luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset
Kansainvälisyys
Mahdollisesti kv-yhteistyössä tehtävä tehtävä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä noin 80 h
Lähiopetusta noin 20 tuntia
Itsenäinen opiskelu ja materiaaleihin perehtyminen noin 30 tuntia
Tehtävien tekeminen noin 30 tuntia
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa argumentoida, mutta ei osaa aina hyödyntää sitä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on osallistunut opetukseen ja hän osaa tyydyttävästi hyödyntää neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa tyydyttävästi analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja taktiikoita ja viestintä on lähettäjäkeskeistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa argumentoida ja perustella väitteitään melko hyvin. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa melko hyvin analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään ja hän osaa ylläpitää vuorovaikutusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa argumentoida monipuolisesti ja vakuuttavasti. Opiskelija viestii taitavasti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää monipuolisesti erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa erittäin hyvin analysoida myös omia vuorovaikutustaitojaan sekä esiintymistään.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilö- ja ryhmätehtävät
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa argumentoida, mutta ei osaa aina hyödyntää sitä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on osallistunut opetukseen ja hän osaa tyydyttävästi hyödyntää neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa tyydyttävästi analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja taktiikoita ja viestintä on lähettäjäkeskeistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa argumentoida ja perustella väitteitään melko hyvin. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita osana myyntityötä. Opiskelija osaa melko hyvin analysoida omia vuorovaikutustaitojaan ja esiintymistään ja hän osaa ylläpitää vuorovaikutusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa argumentoida monipuolisesti ja vakuuttavasti. Opiskelija viestii taitavasti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja hän osaa hyödyntää monipuolisesti erilaisia neuvottelustrategioita ja taktiikoita myyntityössä. Opiskelija osaa erittäin hyvin analysoida myös omia vuorovaikutustaitojaan sekä esiintymistään.
Esitietovaatimukset
1. vuoden viestinnän ja markkinoinnin opinnot