Managerointi- ja välittäjäosaaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: 2B00DB69
Osaamistavoitteet
Opiskelija tunnistaa modernin kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt sekä toimintakentän.
Opiskelija osaa rakentaa omalle ja edustamalleen artikkelille sosiaalisen median strategisen perustan.
Opiskelija sisäistää passiivisen promootion merkityksen sekä osaa hyödyntää sitä sosiaalisen median pääomaa kasvatettaessa.
Opiskelija osaa kehittää edustamansa taiteilijan brändikuvaa ja ymmärtää siihen liittyvät komponentit.
Opiskelija osaa keskustella taiteilijan kanssa, tehdä yhdessä toteutettavia toimintasuunnitelmia sekä toteuttaa niitä.
Opiskelija tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja merkityksen skaalauksen ja sisällön rikastamisen mahdollistajana.
Sisältö
Kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt ja toimintakenttä
Sosiaalisen median pääoma ja sen merkitys managerisuhdetta perustettaessa
Brändiajattelu ja sitoutuminen edustettavan artikkelin ominaisuuksiin ja toivomuksiin
Kommunikaatio taiteilijan kanssa
Managerisopimuksen merkitys ja sisältö
Välittäjätoiminnan merkitys osana managementia
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet ja terminologian.
Opiskelija osaa toimia välittäjäportaan avustavissa tehtävissä. Opiskelija ymmärtää manageritoiminnan perusajatuksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian sekä ymmärtää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija ymmärtää managerin tehtävien sisällön sekä miten manageri tukee edustamiaan artikkeleita .
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian ja tietää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija osaa toimia managerin tehtävissä.
Opiskelija osaa rakentaa taiteilijan kanssa eriaikaisia toimintasuunnitelmia, keskustella sujuvasti sekä tuotteistaa taiteilijan osaamista.
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta strategisesti ja osaa sisällyttää siihen räätälöityjä toimintamalleja.
Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 15.01.2025
Ajoitus
07.01.2025 - 23.02.2025
Laajuus
5 op
Yksikkö
SeAMK Kulttuurituottaja
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Kulttuurituottaja (AMK)
Opettaja
- Mika Karhumaa
Opiskelijaryhmät
-
KUTU23Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
-
KUTU24Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
-
KUTU21Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa modernin kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt sekä toimintakentän.
Opiskelija osaa rakentaa omalle ja edustamalleen artikkelille sosiaalisen median strategisen perustan.
Opiskelija sisäistää passiivisen promootion merkityksen sekä osaa hyödyntää sitä sosiaalisen median pääomaa kasvatettaessa.
Opiskelija osaa kehittää edustamansa taiteilijan brändikuvaa ja ymmärtää siihen liittyvät komponentit.
Opiskelija osaa keskustella taiteilijan kanssa, tehdä yhdessä toteutettavia toimintasuunnitelmia sekä toteuttaa niitä.
Opiskelija tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja merkityksen skaalauksen ja sisällön rikastamisen mahdollistajana.
Sisältö
Kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt ja toimintakenttä
Sosiaalisen median pääoma ja sen merkitys managerisuhdetta perustettaessa
Brändiajattelu ja sitoutuminen edustettavan artikkelin ominaisuuksiin ja toivomuksiin
Kommunikaatio taiteilijan kanssa
Managerisopimuksen merkitys ja sisältö
Välittäjätoiminnan merkitys osana managementia
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet ja terminologian.
Opiskelija osaa toimia välittäjäportaan avustavissa tehtävissä. Opiskelija ymmärtää manageritoiminnan perusajatuksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian sekä ymmärtää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija ymmärtää managerin tehtävien sisällön sekä miten manageri tukee edustamiaan artikkeleita .
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian ja tietää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija osaa toimia managerin tehtävissä.
Opiskelija osaa rakentaa taiteilijan kanssa eriaikaisia toimintasuunnitelmia, keskustella sujuvasti sekä tuotteistaa taiteilijan osaamista.
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta strategisesti ja osaa sisällyttää siihen räätälöityjä toimintamalleja.
Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 08.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 25.02.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Yksikkö
SeAMK Kulttuurituottaja
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Kulttuurituottaja (AMK)
Opettaja
- Mika Karhumaa
Opiskelijaryhmät
-
KUTU20Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
-
KUTU23Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
-
KUTU22Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa modernin kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt sekä toimintakentän.
Opiskelija osaa rakentaa omalle ja edustamalleen artikkelille sosiaalisen median strategisen perustan.
Opiskelija sisäistää passiivisen promootion merkityksen sekä osaa hyödyntää sitä sosiaalisen median pääomaa kasvatettaessa.
Opiskelija osaa kehittää edustamansa taiteilijan brändikuvaa ja ymmärtää siihen liittyvät komponentit.
Opiskelija osaa keskustella taiteilijan kanssa, tehdä yhdessä toteutettavia toimintasuunnitelmia sekä toteuttaa niitä.
Opiskelija tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja merkityksen skaalauksen ja sisällön rikastamisen mahdollistajana.
Sisältö
Kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt ja toimintakenttä
Sosiaalisen median pääoma ja sen merkitys managerisuhdetta perustettaessa
Brändiajattelu ja sitoutuminen edustettavan artikkelin ominaisuuksiin ja toivomuksiin
Kommunikaatio taiteilijan kanssa
Managerisopimuksen merkitys ja sisältö
Välittäjätoiminnan merkitys osana managementia
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet ja terminologian.
Opiskelija osaa toimia välittäjäportaan avustavissa tehtävissä. Opiskelija ymmärtää manageritoiminnan perusajatuksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian sekä ymmärtää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija ymmärtää managerin tehtävien sisällön sekä miten manageri tukee edustamiaan artikkeleita .
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian ja tietää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija osaa toimia managerin tehtävissä.
Opiskelija osaa rakentaa taiteilijan kanssa eriaikaisia toimintasuunnitelmia, keskustella sujuvasti sekä tuotteistaa taiteilijan osaamista.
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta strategisesti ja osaa sisällyttää siihen räätälöityjä toimintamalleja.
Ilmoittautumisaika
13.03.2023 - 30.04.2023
Ajoitus
01.05.2023 - 31.08.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Kulttuurituottaja (AMK)
Opettaja
- Mika Karhumaa
Opiskelijaryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
-
VVOVVO-ryhmä Peppiä varten
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa modernin kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt sekä toimintakentän.
Opiskelija osaa rakentaa omalle ja edustamalleen artikkelille sosiaalisen median strategisen perustan.
Opiskelija sisäistää passiivisen promootion merkityksen sekä osaa hyödyntää sitä sosiaalisen median pääomaa kasvatettaessa.
Opiskelija osaa kehittää edustamansa taiteilijan brändikuvaa ja ymmärtää siihen liittyvät komponentit.
Opiskelija osaa keskustella taiteilijan kanssa, tehdä yhdessä toteutettavia toimintasuunnitelmia sekä toteuttaa niitä.
Opiskelija tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja merkityksen skaalauksen ja sisällön rikastamisen mahdollistajana.
Sisältö
Kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt ja toimintakenttä
Sosiaalisen median pääoma ja sen merkitys managerisuhdetta perustettaessa
Brändiajattelu ja sitoutuminen edustettavan artikkelin ominaisuuksiin ja toivomuksiin
Kommunikaatio taiteilijan kanssa
Managerisopimuksen merkitys ja sisältö
Välittäjätoiminnan merkitys osana managementia
Opetusmenetelmät
Verkkototeutus, jossa osa luennoista etäluentoina.
- 8.5.2023 klo 12.15-16
- 15.5.2023 klo 12.15-16
- 22.5.2023 klo 16-20
-29.5.2023 klo 16-20
- 5.6.2023 klo 16-20
-12.6.2023 klo 16-20
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet ja terminologian.
Opiskelija osaa toimia välittäjäportaan avustavissa tehtävissä. Opiskelija ymmärtää manageritoiminnan perusajatuksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian sekä ymmärtää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija ymmärtää managerin tehtävien sisällön sekä miten manageri tukee edustamiaan artikkeleita .
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian ja tietää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija osaa toimia managerin tehtävissä.
Opiskelija osaa rakentaa taiteilijan kanssa eriaikaisia toimintasuunnitelmia, keskustella sujuvasti sekä tuotteistaa taiteilijan osaamista.
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta strategisesti ja osaa sisällyttää siihen räätälöityjä toimintamalleja.
Ilmoittautumisaika
14.11.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 26.02.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Yksikkö
SeAMK Kulttuurituottaja
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Kulttuurituottaja (AMK)
Opettaja
- Mika Karhumaa
Opiskelijaryhmät
-
KUTU22Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
-
KUTU21Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
-
KUTU19Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa modernin kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt sekä toimintakentän.
Opiskelija osaa rakentaa omalle ja edustamalleen artikkelille sosiaalisen median strategisen perustan.
Opiskelija sisäistää passiivisen promootion merkityksen sekä osaa hyödyntää sitä sosiaalisen median pääomaa kasvatettaessa.
Opiskelija osaa kehittää edustamansa taiteilijan brändikuvaa ja ymmärtää siihen liittyvät komponentit.
Opiskelija osaa keskustella taiteilijan kanssa, tehdä yhdessä toteutettavia toimintasuunnitelmia sekä toteuttaa niitä.
Opiskelija tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja merkityksen skaalauksen ja sisällön rikastamisen mahdollistajana.
Sisältö
Kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt ja toimintakenttä
Sosiaalisen median pääoma ja sen merkitys managerisuhdetta perustettaessa
Brändiajattelu ja sitoutuminen edustettavan artikkelin ominaisuuksiin ja toivomuksiin
Kommunikaatio taiteilijan kanssa
Managerisopimuksen merkitys ja sisältö
Välittäjätoiminnan merkitys osana managementia
Opetusmenetelmät
Etäopetus
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet ja terminologian.
Opiskelija osaa toimia välittäjäportaan avustavissa tehtävissä. Opiskelija ymmärtää manageritoiminnan perusajatuksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian sekä ymmärtää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija ymmärtää managerin tehtävien sisällön sekä miten manageri tukee edustamiaan artikkeleita .
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian ja tietää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija osaa toimia managerin tehtävissä.
Opiskelija osaa rakentaa taiteilijan kanssa eriaikaisia toimintasuunnitelmia, keskustella sujuvasti sekä tuotteistaa taiteilijan osaamista.
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta strategisesti ja osaa sisällyttää siihen räätälöityjä toimintamalleja.
Ilmoittautumisaika
15.08.2022 - 08.09.2022
Ajoitus
14.09.2022 - 13.11.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Kulttuurituottaja (AMK)
Opettaja
- Mika Karhumaa
Opiskelijaryhmät
-
VVOVVO-ryhmä Peppiä varten
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa modernin kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt sekä toimintakentän.
Opiskelija osaa rakentaa omalle ja edustamalleen artikkelille sosiaalisen median strategisen perustan.
Opiskelija sisäistää passiivisen promootion merkityksen sekä osaa hyödyntää sitä sosiaalisen median pääomaa kasvatettaessa.
Opiskelija osaa kehittää edustamansa taiteilijan brändikuvaa ja ymmärtää siihen liittyvät komponentit.
Opiskelija osaa keskustella taiteilijan kanssa, tehdä yhdessä toteutettavia toimintasuunnitelmia sekä toteuttaa niitä.
Opiskelija tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja merkityksen skaalauksen ja sisällön rikastamisen mahdollistajana.
Sisältö
Kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt ja toimintakenttä
Sosiaalisen median pääoma ja sen merkitys managerisuhdetta perustettaessa
Brändiajattelu ja sitoutuminen edustettavan artikkelin ominaisuuksiin ja toivomuksiin
Kommunikaatio taiteilijan kanssa
Managerisopimuksen merkitys ja sisältö
Välittäjätoiminnan merkitys osana managementia
Aika ja paikka
Etäopetus, luennot tallennetaan
Lisätietoja opiskelijoille
Etäopetus, luennot tallennetaan
- 14.9.2022 klo 12.15-16.00
- 19.9.2022 klo 12.15-16.00
- 3.10.2022 klo 12.15-16.00
- 10.10.2022 klo 12.15-16.00
- 24.10.2022 klo 15.00-19.00
- 31.10.2022 klo 16.00-20.00
- 7.11.2022 klo 16.00-20.00
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet ja terminologian.
Opiskelija osaa toimia välittäjäportaan avustavissa tehtävissä. Opiskelija ymmärtää manageritoiminnan perusajatuksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian sekä ymmärtää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija ymmärtää managerin tehtävien sisällön sekä miten manageri tukee edustamiaan artikkeleita .
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian ja tietää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija osaa toimia managerin tehtävissä.
Opiskelija osaa rakentaa taiteilijan kanssa eriaikaisia toimintasuunnitelmia, keskustella sujuvasti sekä tuotteistaa taiteilijan osaamista.
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta strategisesti ja osaa sisällyttää siihen räätälöityjä toimintamalleja.