Markkinointiviestinnän keinot (3op)
Opintojakson tunnus: KD07BMMA225
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää markkinointiviestinnän keinoihin liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Sisältö
- markkinointiviestinnän osa-alueet, mainonta, PR ja myynninedistäminen
- integroitu markkinointiviestintä
- kampanjasuunnittelun perusteet
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös erinomaisesti suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Oppimateriaalit
Vuokko, Pirjo. 2003. Markkinointiviestintä merkitys, vaikutus ja keinot
ja muu opettajan ilmoittama materiaali
Toteutustavat
Luennot ja harjoitukset.