Siirry suoraan sisältöön

Ostokäyttäytyminen (5op)

Opintojakson tunnus: KD22ASLI02

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita ja analysoida asiakkaan ostokäyttäytymisen ilmentymiä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija kykenee suhteuttamaan asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön, ja osaa ehdottaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia toimenpiteitä perustellusti. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan.

Sisältö

- kuluttajakäyttäytyminen
- organisaation ostokäyttäytyminen

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kiitettävä (5): Opiskelija osaa luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita perusteellisesti ja analysoida syvällisesti asiakkaan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija osaa erinomaisesti suhteuttaa asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön. Opiskelija osaa antaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen liittyviä lisäarvoa tuottavia toimenpide-ehdotuksia yritykselle sekä perustella ehdotuksiaan teorian pohjalta. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan hyvin perustellusti.
Hyvä (4-3): Opiskelija osaa luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita ja analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija osaa suhteuttaa asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön. Opiskelija osaa ehdottaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen liittyviä toimenpiteitä yritykselle sekä perustella ehdotuksiaan. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija osaa osittain luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita ja kuvailla asiakkaan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija osaa joiltakin osin suhteuttaa asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön. Opiskelija osaa ehdottaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen liittyviä toimenpiteitä yritykselle. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan myöhemmin.

Toteutustavat

- luennot ja harjoitukset
- itsenäinen työskentely

Siirry alkuun